asjoli Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Finns det någon modul så man kan få tex postnummerkontroll?Har precis fått två beställningar av en person där adress är totalt fejk. Det är ju inte mycket, men jag vill förhindra att det ska bli ett problem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmawa Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 om du bara har kunder i sverige kan du kanske kolla upp adressen på tex eniro eller leta?Får jag fråga hur du har ordnat din shop till svenska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebastiann Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Man kan väl alltid blocka IP-nummer om det är en återkommande person. Annars så är det nog manuellt arbete som gäller, bedrägeri är alltid jobbigt. Som e-handlare får man alltid vara lite extra misstänksam när någon handlar, tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
breezer Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 enklast hade varit att skapa ett skript som jobbar mot tex postenhttp://www.posten.se/soktjanst/postnummersok/och vid registrering kollar scriptet per automatik om postnummer och postadressen matchar Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted October 28, 2010 Author Share Posted October 28, 2010 om du bara har kunder i sverige kan du kanske kolla upp adressen på tex eniro eller leta?Får jag fråga hur du har ordnat din shop till svenska? Visst kan jag kolla adresser via eniro/hitta men det tar tid. Ang butiken i svenska så har jag lagt in det svenska språkpaketet och sedan ändrat där jag tycker att översättningen är fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted October 28, 2010 Author Share Posted October 28, 2010 enklast hade varit att skapa ett skript som jobbar mot tex postenhttp://www.posten.se/soktjanst/postnummersok/och vid registrering kollar scriptet per automatik om postnummer och postadressen matchar Ja, nåt sånt hade varit väldigt bra. Vet du om någon har gjort något åt det hållet?Själv kan jag inte sånt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
breezer Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 inte vad jag vet, jag skulle kunna göra det men mot betalning förstås om du vill ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts