Ezequiel Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Behöver göra översättningen för de meddelande som kommer till kunden när denna gjort en beställning, som faktura, leverans, avbokad etc. Någon som vet i vilken del av översättningen man finner detta (gärna specifikt), Tacksam om någon vet var man kan ladda ner den svenska översättningen, texten , så att man slipper översätta resterande för hand, (har redan gjort en stor del av arbetet), men om någon kan tipsa om alla översättningar, och hur man sätter in dem, vore jag tacksam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Översättningarna på mail till kund hittar du i mails/se eller mails/sv beroende på vilken version du använder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezequiel Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 Tack för svaret.mails/se eller mails/sv, vad menar du med detta, jag är inte jättekunnig i detta. Hittar jag detta undet "Tools" - "Translation" - sedan kan jag välja mellan följande1. Front Office Translation2. Back Office translation3. Error message translation4. Field namne translation5. Modules Translation6. PDF TranslationUnder vilken av dessa hittar jag mail/svTacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Nej, det jag menade är sökvägarna på servern. Loggar du in via ftp så hittar du en katalog som heter mails. I den finns sen en katalog per språk och där hittar du filerna med översättningarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezequiel Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 Hej tack för snabbt svar, Nu får du inte tro att jag driver med dig, men vad är ftp, och hur loggar jag in där?Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Google is your friend Ta en titt här: http://sv.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_ProtocolDär finns länkar till ftp-klienter också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts