Ezequiel Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Hej, Jag har Postförskott samt Banöverföring som betalningsalternativ, men när kunden använder sig av detta, så kommer ingen order till mig via mail?Dvs att jag ej får någon information om att en beställning har gjorts, någon som vet hur man åtgärdar detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Du har en modul för det i admin, maillarm eller mailalerts, där fyller du i din mailadress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezequiel Posted October 3, 2010 Author Share Posted October 3, 2010 Hej, installerade denna modul och skrev mitt email. Dock har ett nytt problem uppstått, nu gå inte en ordern igenom, utan följande felmedellande kommer upp till kunden "Error - The following email template is missing: /home/web80951/domains/feabildelar.se/public_html/portal/modules/mailalerts/mails/se/productoutofstock.txt"Någon som vet vad felet är?Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Felsignalen säger allt. Det saknas en template för hur mailet ska se ut. Kopiera den från engelska språkkatalogen. Du hittar den i /home/web80951/domains/feabildelar.se/public_html/portal/modules/mailalerts/mails/en/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezequiel Posted October 4, 2010 Author Share Posted October 4, 2010 Får inte till det, någon som kan guida mig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solsken Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 När du hittat till din mapp som patrik skriver (en) så kopierar du den och döper om den till se istället. Så sparar du den på samma ställe som din en mapp. Nu ska det finnas en se mapp där oxå, och då får du dina mail. Jag har precis gjort detta själv. Du måste hålla på och ftp:a lite bara Frida Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts