jgk-dk Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Er der en venlig sjæl der vil fortælle mig hvor jeg ændrer farverne henne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Det gør du dels i dit stylesheet og dels ved at uploade nye grafikker. Dit stylesheet ligger under Theme/Navnet på dit Theme (sikkert PrestaShop, med mindre du har installeret et nyt theme) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 Jeg anvender det originale tema, men har ingen folder eller filer ved det navn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Jeg havde lige glemt en mappe - den ligger her: www/ditdomain.dk/themes/prestashop/css --> global.css Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 Så hvis jeg vil ændre de grå bjælker til blå skal det ske her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Nej, det er grafikker, hvor du skal lave nye og uploade dem. Jeg mener de ligger under /img mappen. I dit stylesheet kan du kun pege på grafikker - hvis du f.eks. laver en ny baggrundsgrafik eller lign. og du kan også ændre farvekoder - dette kunne f.eks. være din tekst eller linkfarve (+ du kan style 100 vis af classes, ændre på afstand osv. osv.)Husk lige backup, inden du går i gang;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 Ja men det er kun farven ikke layout eller lign. (i 1. omgang) :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Det er stadig væk grafikkkerne du skal ændre i, når det er farven på bjælkerne du vil rette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Tranberg Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Behøver han da ikke. Hvis han ønsker en ensfarvet grå, kan billedet bare fjernes og erstattes med en passende farvekode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 Hvad hedder filerne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Tranberg Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Global.CssSøg efter "Block_header.jpg" og erstat linket med en farvekode.Hvis du mangler hjælp til at customize dit template, så gør jeg i dette mod betaling selvfølgelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Behøver han da ikke. Hvis han ønsker en ensfarvet grå, kan billedet bare fjernes og erstattes med en passende farvekode. Korrekt, hvis man ønsker firkantede hjørner og ensfarvede bjælker uden fading effekten...men det fremgår jo ikke af indlægget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 Hvad dælen skal man så med css hvis man ikke kan ændre farverne alene!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Du kan godt ændre farverne alene - og dit css indeholder rigtig rigtig mange ting ud over lige farver. Men hvis du læser ovenfor, vil du se, at hvis du sletter reference til billederne i dit stylesheet, ja så har du ingen grafik du refererer til, og dermed vil dine bjælker blot blive den farve, som du definerer i dit stylesheet - altså uden nogen fancy fading effekt og uden nogen runde hjørner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgk-dk Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 Takker for svarene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts