racemaniac Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Wie heeft er ervaring met de module MigrationPro: PrestaShop to PrestaShop Migration Tool Ik overweeg om toch te gaan upgraden van 1.6.1.18 naar 1.7.x via deze module Mede gezien dat de 1-click upgrade geen optie hiervoor heeft Ook via mijn VPS-server , Direct Admin en Installatron is er geen upgrade mogelijkheid Gaarne jullie advies, raadt, ervaringen Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Beste Racemaniac, Ik heb de module inmiddels meerdere keren aangeschaft en gebruikt voor klanten van ons. Je moet goed in de gaten houden dat alles nog correct functioneert na de migratie. Bij ons kwam het nog wel eens voor dat facturen bijvoorbeeld niet meer klopte omdat de betaalgegevens of de btw niet goed mee kwamen. Maar dat kan soms ook komen door de data die niet geheel klopt uit je huidige webshop. Maar in samenspraak met de ontwikkelaar werd dat uiteindelijk wel opgelost. Het is een fijne module en de support erop is wel redelijk goed. Je moet alleen soms wat geduld hebben met reacties van de support. Als je multistore wilt gaan gebruiken is het wel een stuk moeilijker om alles goed voor mekaar te krijgen. Al met al vind ik het zelf een module die voordelig is voor het werk dat hij je uit handen neemt. Succes met je keuze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Ik onderschrijf de reactie van Mark App volledig. Prima module die je een brok werk uit handen neemt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted March 24, 2018 Author Share Posted March 24, 2018 Hartelijk dank, deze 2 reacties geven een goed gevoel om de module aan te schaffen. Dat er eventueel dingen niet helemaal 100% juist overgezet worden moet geen beletsel zijn Voordeel is dat ik via mijn Direct Admin panel en Installatron voor de feitelijke migratie een complete Backup kan maken van de volledige webshop installatie. Mocht er tijdens de migratie iets echt fout gaan kan ik altijd de backup terug zetten. Volgende week ga ik ga ik de module aanschaffen , de webshop op under contruction zetten en de "eerste" poging wagen Ik hou jullie dan ook even op de hoogte Tnx Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallgrind.nl Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 De module is zijn geld zeker waard, werkt goed en zeer gemakkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted April 16, 2018 Author Share Posted April 16, 2018 Heb de module aangeschaft, echter veel problemen met migreren. Support helpt wel trouw, echter niet alles gaat van een leien dakje. BTW bij producten wordt niet goed overgenomen, combinaties werken niet. Bij het aanpassen / wijzigen van een product met combinaties krijg is Krijg steeds melding kan instelling niet bijwerken Zie ook mijn andere topics 8-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
munga Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 we zijn nu inmiddels weer wat verder en de meeste 1.7 pericelen zijn er wel uit denk ik . heeft er iemand meer ervaring met de migratie module? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 de module werkt prima, dus van 1.6 naar 1.7 gaat goed. Een shop vol problemen geeft natuurlijk na een migratie ook problemen. Van een goed werkende 1.6 shop naar 1.7 werkt prima. Voor die paar centen die de module kost is het het proberen waard. Werk er inmiddels al een hele poos mee, en gaat gewoon goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
munga Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 mooi bedankt ik ga het maar proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts