Källans Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Hej! Vi uppdaterar oss och shopen inför GDPR. Ett önskemål som uppkommit är att inte ta emot e-post om att en kund lagt en order, vi kollar ju i alla fall backoffice regelbundet. Det blir ju ganska många mail som bara ska raderas då vi har informationen i backoffice. Jag hittar ingenstans där jag kan stänga av dessa mailutskick, går det? E-post via kontaktformuläret ska fortfarande vara aktivt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Det är modulen mailalerts som är upphov till mailet om ny order. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källans Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Tack! Kan jag editera/ta bort berörda rader? (vilka) Vi vill eliminera allt onödigt extraarbete för att korrekt kunna följa GDPR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Stäng av i modulinställningarna bara: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källans Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Ja varför gå över ån efter vatten... Stort tack, är nog lite trött i skallen idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Vem är inte det på fredagar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts