Carina Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Hej ! Jag har följande problem, har suttit med detta nu i evigheter..om någon därute vill hjälpa mig steg för steg..så skulle jag vara väldigt tacksam.I vilken mapp i FTP lägger jag den svenska språkfilen SV.Gzip och hur packar jag upp den ? När jag skriver: name och iso code så får jag detta medelande: No langage pack available on prestashop.com for this iso codeLika dant med flaggan och no-picture"image". Då får jag error överst: the Flag and No-Picture image fields are requiredFast det att jag har hämtat flaggan. Är i och för sig lite fundersam på no-picture"image", försökte med en som var engelsk.Jag får det bara inte att fungera !!! Snälla någon...hjälp MVH/Carina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Kolla bilden markering där laddar du upp språkfilen från din dator.susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Och här fixar du med flaggan.Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Tack för din hjälp Susanne, men när jag ska importera filen så som du visade mig på bilden så får jag upp:1 errorno file selected. Jag måste göra något fel någonstans..filerna ska väl packas upp först..eller..Har försökt att packa upp utan resultat.Felet med flaggan kvarstår också.Om man måste packa upp Gzip filen innan man importerar den hur gör jag det då ?Mvh,Carina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 du ska INTE packa upp filen innan du laddar upp den.Vilken fil har du?susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Jag har en se.gz zippad fil med översättning på svenska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 OKhar du tagit hem den från downloads?Här är ialla fall den senaste.Kollar så storlekarna stämmerSussi sv(3).gzip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Tack Sussi... :-) Ska prova och se hur det går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Nä jag får samma error...det här börjar ju bli löjligt.. Kan det vara någon inställning någonstans som är fel? Jag importerar filen direkt från min dator..ska den läggas upp på servern på något sätt, som i en FTP mapp innan jag importerar den? This beats me ..I have no clue at all... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Hör av dig igen Carina när du vaknat till liv så vi får slå våra kloka huvuden ihop.susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 Tack för din hjälp Susanne !Har tagit en liten runda och läst lite här och där...Kan mitt problem vara att jag inte har skapat "my store theme" i themes..Efter instalationen hoppade jag direkt till språk delen.Ska pröva detta nu så får vi se vad som händer.Carina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 OK kommer inte ihåg eftersom det är ett tag sedan jag installerade presta,men jag kommer ihåg att jag själv hade strul med språkfilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Tänkte på en sakhar du ställt in CHMOD 777 på erforderliga filer?Sussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 Hej igen !Det hjälpte inte heller...Kommer här med en ny fråga angående min språkfil: Ska jag lägga den i Myadmin först (i databasen) ?Om så är fallet hur gör jag då ?Mvh/Carina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Är du däR Carina?ska vi köra på snabbmeddelande istället?Sussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Fanns visst inte en sån funktion, skickar dig ett privat meddelande så kan vi kanske ringa varandra i stället.sussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts