Jump to content

installatie probleem

Recommended Posts

Hallo @ allemaal,

Mijn naam is Christof. Zit al een aantal maanden thuis ten gevolge van een ongeval. Dit deed me nadenken over hoe ik de toekomst zie. Namelijk hoe een ideale balans vinden tussen werk en privé. Er was echt een onbalans. Veel weg, weinig thuis, etc...

Dit heeft me ertoe beslist wat knopen door te hakken en mijn zakenrelaties aan te spreken om mijn beroepsleven volledig om te gooien. Ik wordt huisman en verdien wat bij door artikelen te verkopen via het www! Natuurlijk ging ik niet over één nacht ijs en na het bekijken van diverse forums heb ik beslist om Prestashop te gebruiken.

Eerst wat geexperimenteerd. Alles op localhost en het werkt perfect. Dan een beslissing nemen welke host?

Na veel wikken en wegen heb ik - naar mijn mening - een ideale hoster gevonden...echter...nu voelen jullie het aankomen begonnen de problemen.

Hieronder een samenvatting:

- de laatste stabiele prestashop gedownload en via ftp geupload naar volgens - mijn hoster - een map genaamd httpdocs.
- ik geef mijn domeinnnaam in: www.domeinnaam.eu/install - dan kom ik in de install en loopt alles tot op het einde perfect
- ik delete map install en verander de map admin in bijvoorbeeld adminxxxx. Alles loopt perfect!
- PS verschijnt onder mijn domeinnaam "clean" d.w.z. zonder mijn producten, verkoopsvoorwaarden, etc... Tot dan alles perfect

nu beginnen de problemen:

- er verschijnt geen tekst live op de shop: " deze website wil deze toepassing uitvoeren: adobe shockwaver...enz..."
- ik maak een klant aan - als test. Op de ingevulde emailadres krijgt de fictieve email wel een bevestiging, doch klant kan niet meer inloggen, of ziet, of kan zijn account niet zien!
- wanneer ik nieuwe artikelen invoer - incl. tekst - krijg ik na het uploaden van foto's volgende foutmelding:
502-Bad Gateway
Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxyserver.
- test mails kan ik vanuit mijn BO wel sturen doch worden nooit ontvangen!

Mijn vragen:

- wat zijn eventueel de oorzaken van deze fouten?
- ligt voor een deel de oorzaak bij de hoster?

Dank jullie allen voor een antwoord.

Christof

http://www.nethercottconstructions.com/content/10-installing-prestashop-prerequisites

Note that certain versions of PHP contain bugs that prevent PrestaShop from functioning correctly. When using PrestaShop with PHP 5.2.1 or PHP 5.2.6 (on 64-bit servers) installed, authentication is impossible. When using PrestaShop with PHP 5.2.9 installed, it is impossible to upload and manage images. When using PrestaShop with PHP versions earlier than 5.2, it is impossible to set the date and timezone.

Tnx to Rocky

Greetings,
DutchCoding