Guest Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Hej,jeg har denne side www.mirasdukketoej.dk , som er baseret på prestashop standard theme, men med images fra det blå theme.Logoet er ikke helt i toppen. Det ser ud som om, der er en blank før logoet.Jeg har ledt, men har endnu ikke fundet det korrekte sted. Er der en der ved, hvilken fil jeg skal ind og pille i, så jeg kan få loget helt op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Mit bud er at du skal ind og finde det i gobal.css i dit themes mappe. Du kan finde class'en i header.tpl så tror jeg bare det er noget padding eller margin du skal have sat til 0 i toppen.Jeg ved ikke hvor ny siden er men man kommer ikke videre til betalingskorts siden når man vil det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Jeg kan varmt anbefale at køre med Firefox og installere Firebug. Så kan du blot pege på det element, du vil vide mere om og se hvor i CSS'en det er defineret. I dit tilfælde er det linie 195 i global.css, hvor du skal justere margin-top./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Hvis du ikke var kommet med tippet om firefox / firebug ville jeg tro du var autist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Jeg kan varmt anbefale at køre med Firefox og installere Firebug. Så kan du blot pege på det element, du vil vide mere om og se hvor i CSS'en det er defineret. I dit tilfælde er det linie 195 i global.css, hvor du skal justere margin-top./Kjeld Tak for det. Det var det rette sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Jeg ved ikke hvor ny siden er men man kommer ikke videre til betalingskorts siden når man vil det. Det forstår jeg ikke. Der tikker masser af ordrer ind. Kan du definere lidt nærmere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Når jeg har lagt noget i kurven, er gået til One page checkout og så trykker på dankort, og herefter går videre så skriver den plz wait submitting, herefter springer den til forsiden. Nu prøvede jeg så lige at gøre det igen efter at den opretter kontoen, så virker det. Men når jeg ikke er logget ind så springer den bare til forsiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Når jeg har lagt noget i kurven, er gået til One page checkout og så trykker på dankort, og herefter går videre så skriver den plz wait submitting, herefter springer den til forsiden. Nu prøvede jeg så lige at gøre det igen efter at den opretter kontoen, så virker det. Men når jeg ikke er logget ind så springer den bare til forsiden Hej Timpet,tak for dit indlæg, og tak fordi hu har prøvet min hjemmeside af.Jeg har lige forsøgt at genskabe den fejl, du nævner, uden held.Hvilken browser bruger du?Jeg har forsøgt med IE8, Firefox og Google Crome, men kan ikke genskabe fejlen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Tranberg Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Jeg kan varmt anbefale at køre med Firefox og installere Firebug. Så kan du blot pege på det element, du vil vide mere om og se hvor i CSS'en det er defineret. I dit tilfælde er det linie 195 i global.css, hvor du skal justere margin-top./Kjeld Google Chrome kan faktisk det samme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Jeg havde ikke set, at Chrome havde indbygget debugger. Det er jo smart. Men jeg havde egentlig heller ikke set, at Chromes håndtering af IDN ikke er god. Både IE8, Opera og Firefox kan finde ud af www.netstrømpen.dk, men Chrome kløjs i det./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim Tranberg Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Jeg laver mine templates i localhost og viser det i Chrome.Virker det i Chrome, så virker det somregl også i IE, FF og Opera da disse kører samme system,hvorimod Chrome er en anelse anderledes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Jeg har også oplevet netop det, at et theme virkede fint med IE, FF og Opera, men så forkert ud i Chrome. Men det med æ, ø og å i domænenavnet må de tage sig sammen og få rettet./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts