micca Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Hej.Som nybörjare är det svårt att sätta sig in i alla möjligheter med prestashop men tycker att jag har lyckats rätt bra hittills.Över till min fråga.Jag vill byta färg på alla länkar som förekommer i min site. Det rör sig hittills om:kategorier, populära sökningar, information, utvalda produkter, sidfot (även texten "byggd med"), kontakt, sitemap, lägg till bokmärke, mitt konto och bästsäljare.Idag har dessa en ljusgrå nyans och jag vill ha svart då min bakrund som är vit ska bli ljust grå. En ljusgrå text på en ljust grå bakgrund går inte att läsa, därav mitt önskemål om att byta färg på alla länkar.Om det är möjligt så vill jag även byta ut rubrikernas textfärg i ovan nämnda ställen i den mån de förekommer.Nu är frågan hur jag gör detta enklast?Länk till min testbutik som bara är ett test för att lära mig hur bygga en e-butik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Kolla i källkoden vilken klass som objektet tillhör, sen letar du upp och ändrar motsvarande klass i filen /themes/*/css/global.css för det tema du använder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
micca Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Som jag misstänkte alltså. Tur att jag har firebug som kan berätta var i koden jag ska leta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts