ePay - Thomas Knudsen Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Hej,Efter mange henvendelser fra folk, der benytter PrestaShop, har vi hos ePay udviklet et betalingsmodul til, der gør det muligt for PrestaShop brugere at benytte ePay som betalingsgateway.Modulet kan downloades via dette link:http://www.epay.dk/support/moduls.asp#prestashop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy R J Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 er der slet ingen der har prøvet.. og få lidt problermer med opsætningen, til trods for at det virker så nemt at det ikke skulle kunne gå galt?Får denne besked:An Error occured :Window not activated (error code -5501)You have to activate the payment window manually from your administration to the payment system:"Indstillinger" and "Betalingsvinduet" Men er ret sikker på at jeg har sat det op som jeg skal.. har uploaded modulet, installeret det under moduler, konfigureret det med forretnings nr mm, og valgt epay under betalinger. Men får som sagt den fejl når jeg vil gennemfører en handel i shoppen?Hold stop.. he he fik det til at virke, det slog mig pludselig: HVA NU hvis det ikke er i shoppen med i betalings gateway'en de mener jeg skal lave de ændringer,, og vupti.. nu virker det. Og det ser rigtig godt ud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ePay - Thomas Knudsen Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 Som der står, så skal du logge ind i administrationen i betalingssystemet (ePay) og aktivere betalingsvinduet. Dette gør du ved at gå hen til menupunktet "Indstillinger" og "Betalingsvinduet". Her skal du uploade et lille logo og indtaste virksomhedsoplysningerne. Så vil du ikke modtage fejlen mere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy R J Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Tak thomasSom jeg også skrev med rødt i teksten ovenover så fandt jeg selv ud af det lige pludselig Link to comment Share on other sites More sharing options...
botc Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Hej Thomas (ePay)Ved du hvordan man får jeres modul til at bruge ordre id, og ikke kurvens id? Hvis en kunde har kurv id 17, men ordre id i shoppen og på faktura er 12, så er det 17 der kommer med til epay-betalingen - og ikke 12 som ville være den rigtige. Takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy R J Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Hej Thomas (ePay)Ved du hvordan man får jeres modul til at bruge ordre id, og ikke kurvens id? Hvis en kunde har kurv id 17, men ordre id i shoppen og på faktura er 12, så er det 17 der kommer med til epay-betalingen - og ikke 12 som ville være den rigtige. Takker Hej Botc.Jeg mener det er noget du sætter op i din konto hos ePay. Der vælger du om ordrene i din shop kører med Unikt ordreID.(I anvender unikt ordreID i betalingssystemet, dvs. en betalingen kun kan gå igennem en gang med samme ordreID.)Mener at det er sådan du styrer det. Men vil ikke hænges op på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
botc Posted May 2, 2009 Share Posted May 2, 2009 Jeg har sat den til unikt ordre id i epay. Jeg har kigget lidt i epay.tlp filen, og der står at den tager $id_cart som order id, hvilket betyder at ordre id man som kunde ser under betaling i epay vinduet ikke er det samme som på fakturaen. Jeg prøvede at ændre id_cart til id_order, men det gav en masse fejl i backend. (og heller ikke det rigtige ordre id i epay vinduet) Det er ikke det størreste problem, men det ville nu være rart hvis det virkede helt optimalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ePay - Thomas Knudsen Posted May 4, 2009 Author Share Posted May 4, 2009 Hej,Problemet er at ordren ikke er oprettet i shoppen før kunden sendes til betaling. Dermed er der ikke noget ordrenummer tildelt endnu, og dermed ikke noget ordrenummer som kan sendes med til ePay.Vi vil kigge på det til næste udgave af modulet til Prestashop. Det kan være vi kan komme om det ved at opdatere ordrenummeret med cardid efterfølgende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
botc Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Hej Thomas,Det ville være godt, hvis i kan få løst det problem. Jeg har en andet problem, som jeg ikke lige ved om du kan løse? - Hvis man refresh'er undervej i ordre-processen, f.eks. når man logger ind i starten af processen, så får man følgende besked når betalingen er godkendt: En ordre er allerede gennemført med det samme indhold i indkøbskurven!Det er sikkert en funktion der skal hindre fejl eller dobbelt betaling, men er det muligt man kunne droppe dette? - Så når en betaling er gennemført, så får kunden betaling-godkendt siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ePay - Thomas Knudsen Posted May 11, 2009 Author Share Posted May 11, 2009 Det lyder umiddelbart ikke som noget, der har med ePay modulet at gøre, men selve den måde, som checkout delen fungerer i Prestashop. Så det har jeg desværre ikke noget input til.Med venlig hilsenThomas Knudsen ePay | Dit Online Betalingssystem http://www.epay.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Hej Thomas,Jeg har lige kørt betalingsprocessen igennem for første gang (ikke test) og jeg får den samme melding som botc, blot uden at opdatere undervej.Citat : "En ordre er allerede gennemført med det samme indhold i indkøbskurven!"Fejlmeldingen opstår når man trykker på gennemført processen i betalingsvinduet, og trykker tilbage til hjemmesiden (husker ikke knap navnet)Nogen løsning på dette problem ?/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
ePay - Thomas Knudsen Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 Kommer fejlen også hvis du laver en ordre, men hvor betalingen er "Cash on delivery"? Altså betaling uden om ePay.Med venlig hilsenThomas Knudsen ePay | Dit Online Betalingssystem http://www.epay.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Nej, det er kun når det går gennem epay systemet. Jeg oplever det fatisk også testkonto/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobFriis Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Har du husket at disable Instant capture under epay modulet ? Jeg bruger epay modulet på både prestashop 1.1.0.5, 1.2.0.8 og nu 1.2.1.0 helt uden problemer Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Jacob, Hvis du mener MD5, ja så er den deaktiveret, eller syndes jeg ikke at der er nogen IC at se./Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobFriis Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 under dine indstillinger i prestashop (admin->modules) skal der være et Instant Capture punkt. Det skal være deaktiveret. Desuden skal der ikke være nogen callback url. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Kunne det tænkes, at det er det som jeg i min oversættelse har kaldt "øjebliksbilled" i så fald er den sat til "nej" /Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobFriis Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Det vil jeg tro.Det er punkt #4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Ja, det er punkt 4. (;O) Bruger du egentligt MD5 (hvad det så end er ) ??/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
JakobFriis Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg ikke sikker. Det lyder som noget kryptering http://da.wikipedia.org/wiki/MD5Jeg har slået det fra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ePay - Thomas Knudsen Posted August 26, 2009 Author Share Posted August 26, 2009 Problemet kan måske skyldes card_id'et der måske ikke er unikt, og derfor giver problemer.Vi har derfor publiceret en opdatering af ePay betalingsmodulet til PrestaShop. Prøv at se om dette modul ikke hjælper. Læs mere om det her: http://www.epay.dk/main/news.asp?newsID=65. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts