Jump to content

CloudBox Versio stopt

Recommended Posts

Beste,

vandaag een email ontvangen van Versio, vanaf 01/01/2018 stoppen ze met hun cloudbox vps servers en dienen deze overgezet te worden naar hun nieuw platform. We hebben een DirectAdmin lifttime licentie, die zouden ze terug overnemen. We zijn dan genoodzaakt om een Direct Admin per maand te nemen van 5€.

Het behoud van ons huidig ip adres is niet mogelijk, dus onze google ranking zal eraan zijn voor de moeite.

Ik draai momenteel nog een PS versie 1.6. en overweeg misschien toch naar 1.7 over te stappen.

Stel dat ik zou kiezen voor een complete nieuwe installatie op hun nieuw platform. Momenteel gebruik ik het standaard template van de 1.6 versie, mits wat aanpassingen, dus dit zal wel lukken met het aanpassen van de 1.7 template. Verder wat de data betreft, volstaat het om een backup gemaakt van mijn huidige database, terug te zetten in PS 1.7?

Momenteel draait de vps op 1024 MB geheugen en 1 core processor, daar ik nu voor gelijke prijs de mogelijkheid heb om te kiezen voor 2048 MB geheugen en 'n dual core processor, lijkt me dit alvast een goede optie, wat snelheid webshop zal ten goede komen.

Zijn er nog hiaten waar ik bij een overgang naar 'n nieuw platform dien mee rekening te houden. Het besturingsysteem dat ik momenteel gebruik is Centios 64.

Mijn bedoeling is, alles werkende te krijgen op het nieuwe platform en intussen de oude webshop nog levend te houden.

Alle tips en adviezen zijn welkom!

MVG,

Roger

Edited by Generaal (see edit history)

Hallo Roger

Je kan sowieso niet overstappen van 1.6 naar 1.7 middels een update
Hier zal je dus een hele nieuwe shop voor moeten bouwen en de huidige data importeren. (migratie pro module) kun je hier gemakkelijk het beste voor gebruiken.
Wat betreft een nieuwe IP adres heeft niet veel te maken met de Google ranking aangezien het om jou domein gaat die bij Google staat geïndexeerd

Mocht je intresse hebben kunnen wij jou helpen met migreren naar een nieuwe server of naar een van onze servers waarnaar je helemaal geen VPS nodig hebt

Groetjes Devi
Wallgrind Solutions

Edited by Wallgrind.nl (see edit history)

Op naar 't volgende probleem, VPS geïnstalleerd en gekozen voor het CWP Panel (ipv Direct Admin), alle nodige dingen opgestart, gekozen voor PHP versie 7.XXX.

Als ik de gedownloade zipbestand, prestashop 1.7 en het index.php bestand overbreng naar de publi-hltm, krijg ik in m'n browser een internal 500 server melding, als ik het index.php bestand vervang door 'n test.html bestand, komt de zaak tot leven.

Ik heb verder niets in de home dir public_html staan, blijkbaar mis ik hier files die het php gebeuren dienen te sturen.

Schrijfrechten staan goed.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook dit probleem inmiddels opgelost, op naar 't volgende.

Bij de installatie volgende meldingen:

• Change the permissions of either "app/logs/" or "var/logs/" directory so that the web server can write into it.
  • Rechten van bestanden en folders
  • Recursieve schrijfrechten voor Apache gebruiker op ~/app/logs/
  • Install and enable the intl extension (used for validators).
  • Install and/or enable a PHP accelerator (highly recommended).
  • Set short_open_tag to off in php.ini*.

Beste Wallgrind,

ik ben wel geen NL, maar soms trekt het toch 'n beetje.

Ik had 'n levenslange licentie van DA, weliswaar host gebonden, nu met het overschakelen naar de andere VPS, bij dezelfde (Versio), komt deze te vervallen en kunnen ze op mijn nieuwe VPS geen andere keuze aanbieden dan 5€/maand voor 'n DA.

hierbij was ik op zoek gegaan naar 'n alternatief.

En dat heb ik wel gevonden en zoals altijd zijn er hindernissen.

Ik geen IT'er, maar probeer m'n plan te trekken.

Verder op naar het volgende probleem: geen emails kunnen versturen vanuit PS, PHP methode.

Alles suggesties zijn welkom!

14 uren geleden, Generaal zei:

Verder op naar het volgende probleem: geen emails kunnen versturen vanuit PS, PHP methode.

Alles suggesties zijn welkom!

Je zou eens in je logs kunne checken van de VPS. echter dient normaal de PHP mail functie te werken, kan je wel gewoon mailen via de VPS?
Welke mail score haal je bij mail test?

p.s.
Wil je niet te lang blijven proberen kan je net zo gemakkelijk bij ons een prestashop geoptimaliseerd hosting pakketje bestellen, direct online, installeren via een klik en geen omkijken meer naar het hele plaatje. Veilig mailen via SSL of PHP indien gewenst.  Wallgrind Solutions

Bedankt Wallgrind voor je informatie.

Intussen het email probleem ook van de baan!

Even 'n vraag, ik merk dat er in PS 1.7 versie geen "CMS" keuze meer aanwezig is in het menu "winkelinstellingen".

Of zit er 'n foutje in mijn installatie?

MVG,

Roger