Jump to content

FTP Image uploaden naar webshop

Sidefx

Recommended Posts

Beste Sidefx,

Als je de foto's middels een csv wilt inladen dan moet je zorgen dat de plaatjes door middel van een link beschikbaar zijn op het internet en ze dan op die manier in laten laden. Als die plaatjes niet per direct beschikbaar zijn met de ftp server dan zou je de plaatjes in een map van je eigen website kunnen zetten en dan op die manier laten uploaden.

In de kolom images moet je dan de url plaatsen. Als voorbeeld https://www.jouwwebsite.nl/tijdelijkeplaatjesmap/plaatje1.jpg

Hou er wel rekening mee dat je webshop alle plaatjes stuk voor stuk download en daarna vervolgens verkleint naar de maten voor jouw template. Dit is voor een server een redelijk zwaar proces wat daardoor snel vastloopt. Daarnaast is het helaas zo dat de standaard functionaliteit van PrestaShop bij ieder keer opnieuw de producten importeren het plaatje niet overschrijft maar toevoegt bij het eerdere plaatjes als je producten update. Dit heeft als gevolg dat je plaatje meerdere keren in het product wordt toegevoegd als je hem meerdere keren opnieuw probeert te importeren. Met deze kennis in je achterhoofd zou ik in eerste instantie proberen na te gaan hoeveel producten je server kan importeren per keer. Na een test import de producten verwijderen en opnieuw testen. Ik zou adviseren om eerste te testen met 50 producten. Je zou ook kunnen vragen aan je hosting partij om je geheugen voor je website tijdelijk te verhogen met importeren meer toe te laten. Het is helaas in het begin een redelijk intensief werkje maar alles handmatig invoeren is meer werk.

Als het goed is moet je er zo uit komen.

Verder zijn er anders vast in de store andere oplossing te vinden.

https://addons.prestashop.com/nl/search.php?id_category=0&search_query=import+product

Succes in ieder geval.

Edited by MARK-APP.com (see edit history)

Toch voor de nieuwsgierigheid zou ik willen weten hoe de FTP proces loopt.

Ik heb een FTP folder gecreëerd met de afbeeldingen maar ik kon niet de juiste link vinden om dit in de CSV te zetten.

Ik gebruik Filezilla als FTP Client en krijg onderstaande link welk niet werkte: 

image.png.0e1a8150f9fbf0e5baa45aaf4bab5efd.png

Edited by Sidefx (see edit history)