durmaz Posted September 5, 2017 Share Posted September 5, 2017 (edited) Hallo, Ik wil meerdere producten verplaatsen naar andere subcategorien dit is 1 voor 1 niet te doen is hier een goeie simpele handeling voor of enkel een module, wie kan mij hier bij helpen . Edited September 5, 2017 by durmaz (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Beste Durmaz, Je zou je producten kunnen exporteren waar het om gaat en die met de import tool opnieuw kunnen importeren met de juiste categorieën in een kolom. Om je producten te exporteren ga je naar het product overzicht en selecteer je de gewenste categorie waar het om gaat. Vervolgens staat er een knopje met een wolkje en een pijltje omhoog erin waarmee je kan exporteren. Daar klik je dan op. Dan download je als het goed is een bestand die je kan openen met MS Excel. Dan kan je de betreffende producten bewerken in MS Excel en zorg je dat je een een kolom met categorieën met tekst je gewenste categorie zet. Vervolgens sla je het bestand opnieuw op en ga je naar de import tool in de Backoffice. ( Geavanceerde instellingen => CSV-import). Daar kies je voor producten en upload je je aangepaste bestand. Dan zet je Forceer alle ID-nummers op ja. (Als het goed is is de eerste kolom van je bestand een kolom met product id's). Zorg dan dat je bij de import alleen de catagorie kolom en de product id/importeert en de andere kolommen op negeren zet. Als het goed is kan je op deze manier dan snel producten naar een andere categorie verplaatsen. Succes er mee! Zorg dat je in ieder geval eerst een back-up maakt van je database voordat je het uitvoert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
durmaz Posted September 6, 2017 Author Share Posted September 6, 2017 Beste Mark bedankt voor je antwoord, mijn producten zijn gekoppeld aan een cronjob ik zou ze enigzins willen verplaatsen met een makkelijke handeling zonder enige risico's zijn hier mischien modules voor ? MVg Durmaz Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Beste Durmaz,, Wat bedoel je met : mijn producten zijn gekoppeld aan een cronjob? Als je het in je webshop zelf wilt wijzigen dan zou je een mass update module kunnen proberen. Zoiets: https://addons.prestashop.com/nl/snelle-bewerking/19965-bulk-mass-editing-products.html Of iets anders uit deze categorie: https://addons.prestashop.com/nl/433-snelle-bewerking Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Je kunt hier ook Prestools voor gebruiken. Dat is gratis. Let op de installatie instructies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts