presta-dyr Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 (edited) Det har længe irriteret mig, at der ikke var en nem måde at få oversat teksterne i databasen til dansk. F.eks. fanebladene, kategorien "Home" og landenes navne bliver ved med at være på engelsk, efter man har lagt de danske sprogfiler ind.Så her i sommervarmen fik jeg taget mig sammen til at skrive et modul, der kan oversætte teksterne. Jeg har taget udgangspunkt i alle de tekster, der står i db_settings_lite.sql og har oversat dem til dansk. Det var ret kedeligt, at oversætte navnene på 244 lande til dansk, men nu er det gjort.Teksterne kan nu ændres i moduloversættelserne (under tabtranslate) som alle andre tekster.<br/><br/>Eneste mangel er teksterne i CMS, da de indeholder formatering, så de kan ikke oversættes under moduloversættelser.Modulet er spritnyt og frisk fra disk, så husk at tage backup, før du bruger det.2010-07-16: Opdateret. Manglede tekster til order_return_state_lang.2010-09-28: Nu også med svenske og hollandske oversættelser.2011-08-28: Modulet findes også til PrestaShop version 1.4. 2013-11-17: Følg dette link, for at finde nyeste version. /Kjeld tabtranslate_0.4.zip tabtranslate_0.4.tgz Edited November 17, 2013 by presta-dyr (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarzom Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Hej KjeldJeg har prøvet at installere dit modul, men det viser ikke rigtig så meget (se billede)Har du en ide om hvad der kunne være galt ?Er det fordi jeg kører en højere version end 1.3 ?Jeg kører Version 1.3.1.1mvhjarzom Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 Nej, version 1.3.1.1 er den officielle.Er dit sprog sat til "da"?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarzom Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Nej, version 1.3.1.1 er den officielle.Er dit sprog sat til "da"?/Kjeld Jep, sproget er sat til damvhGlenn Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 Hvilket flag klikkede du på, for at komme til det skærmbillede, du havde vedhæftet?/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarzom Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Jeg klikkede på det danske flag./jarzom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Hvordan virker modulet, overskriver det noget i databasen eller hvad gør det? virker det til 1.2.5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Jeg har kun testet det med 1.3. Det overskriver tekster for faneblade, lande m.m. Med i pakken er et Python-script, så du evt. selv kan generere en ny oversættelsestabel./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evapige Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Hej presta-dyr.Vil bare takke dig, for et super stykke arbejde. Tak fordi du deler.. ;0)Det virker perfekt hos mig.Glædelig julEva Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Hej EvaGodt du kunne bruge det. Jeg har også prøvet det med version 1.4. Det virker faktisk, men der mangler dog en håndfuld tekster./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
scumdk Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Hej Kjeld og tak for et skide godt modul :-)Er der nogen chancer for at der kommer en fuldt oversat version til Prestashop v1.4x ?På forhånd tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Jo, det skal opdateres til 1.4 (når jeg får tid)./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted April 11, 2011 Author Share Posted April 11, 2011 Så er der en opdatering, der virker med 1.4 i denne tråd: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/102719/Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts