Jump to content

[SOLVED] Weergave totaal bedrag incl. BTW

Recommended Posts

Bij stap 1 wordt het bij het totaal bedrag het bedrag exclusief BTW weergegeven ipv inclusief BTW.

Uiteindelijk bij stap 5 staat daar ineens wel het juiste bedrag.

Zie afbeeldingen.

Prestashop 1.6.1.16 B2B

Klant is al ingelogd dus locatie van factuuradres is bekend.

post-471339-0-47026900-1504174250_thumb.gif

post-471339-0-37750900-1504174258_thumb.gif

Edited by renezo (see edit history)

Dit ligt waarschijnlijk aan de configuratie van 1 van deze onderdelen, maar kan ook liggen aan het feit dat er modules zijn die niet helemaal up to date zijn of niet goed zijn geinstalleerd. Vaak wordt daarbij de EU module genoemd.

Wat je kan doen is het volgende goed nalopen:

1. Zones goed ingesteld

2 Landen goed ingesteld

3 Belastingen goed ingesteld

4 Belastingregels goed ingesteld

5 Product geassocieerd met de juiste belasting

6 Indien de EU module is ingeschakeld, deze resetten en goed configureren

Ik ben dit vaker tegengekomen bij het updaten van een shop van een oude naar een veel nieuwere versie waarbij ook modules niet meer up to date waren. Is dit correct?

Wat in zo'n geval beter werkt is dan de shop volledig opnieuw installeren en de data vanuit de oude shop importeren. Dat is vaak minder werk dan de fouten stuk voor stuk op (laten) sporen en een hoop tijd en ergernis kwijt zijn.

Als je de checkout op 1 pagina zet ipv op 5 stappen, hoe werkt het dan?

Dit ligt waarschijnlijk aan de configuratie van 1 van deze onderdelen, maar kan ook liggen aan het feit dat er modules zijn die niet helemaal up to date zijn of niet goed zijn geinstalleerd. Vaak wordt daarbij de EU module genoemd.

Wat je kan doen is het volgende goed nalopen:

1. Zones goed ingesteld

2 Landen goed ingesteld

3 Belastingen goed ingesteld

4 Belastingregels goed ingesteld

5 Product geassocieerd met de juiste belasting

6 Indien de EU module is ingeschakeld, deze resetten en goed configureren

Ik ben dit vaker tegengekomen bij het updaten van een shop van een oude naar een veel nieuwere versie waarbij ook modules niet meer up to date waren. Is dit correct?

Wat in zo'n geval beter werkt is dan de shop volledig opnieuw installeren en de data vanuit de oude shop importeren. Dat is vaak minder werk dan de fouten stuk voor stuk op (laten) sporen en een hoop tijd en ergernis kwijt zijn.

Als je de checkout op 1 pagina zet ipv op 5 stappen, hoe werkt het dan?

Dank je wel voor je reactie.

Als ik hem op 1 pagina zet zit dezelfde fout er in.

Neemt de nieuwe schone winkel de oude data probleemloos over of wordt dit nog een dingetje?

Groet,

René

Dit is een probleem van de module.

Is al aangemeld bij Forge.

Ik heb de module eruit gegooid omdat hij alleen maar voor problemen zorgde.

Helaas zal je het in een andere installatie dus ook hebben ( ik heb er inmiddels 6, en allemaal hetzelfde) .

Nee configuratie issues en oude zaken zoals instellingen die in de nieuwe winkel anders zijn worden niet meegenomen.

Je kan dus een nieuwe winkel opzetten, en puur de producten alleen met hun eventuele attributen en kenmerken etc overzetten. Je kan ook de orders en klanten overzetten.

Het is eenvoudig uit te proberen door op bv een testdomein een nieuwe shop op te bouwen en hierin alle zaken te importeren. De beste en simpelste manier is om hier deze migratiemodule voor te gebruiken: https://addons.prestashop.com/nl/migratie-backup/8934-migrationpro-prestashop-to-prestashop-migration-tool.html

Ik heb hier al heel veel shops mee overgezet en als er een probleempje opduikt helpt de ontwikkelaar graag even mee.

Maar zoals gezegd je kan eventueel ook nog even de andere zaken nalopen.