Jump to content

Foutmelding inschakelen module

robbinj

Recommended Posts

Hallo,

Na veel zoeken over dit probleem waar ik tegen aan loop nog geen oplossing gevonden. Bij het inschakelen van een module krijg ik de volgende foutmelding: 

Kan actie enable niet toepassen op jscomposer. Niet mogelijk om override te installeren: Warning: file(/home/admin/domains/website/public_html/override/controllers/front/CmsController.php): failed to open stream: No such file or directory

Als ik dan een leeg bestand met die naam aan maak dan krijg ik deze melding:

Kan actie enable niet toepassen op jscomposer. Niet mogelijk om override te installeren: directory (/home/admin/domains/website/public_html/override/controllers/front/listing) niet beschrijfbaar

Heb daarna een map aangemaakt met die naam maar blijf die foutmelding houden.

Ik hoop dat jullie mij even op weg kunnen helpen!

Bedankt!

Beste Robinj,

De module die je probeert te installeren gebruikt overides om aanpassingen te kunnen doen op bepaalde locaties in je webshop. De meldingen die je krijgt geeft aan dat de PrestaShop niet de mogelijkheid heeft om te schrijven in de map /override/ en de achterliggende mappen. Zorg dat je de schrijf rechten aanpast zodat die wel mogelijk is. Als het goed is kan je hosting partij daar eventueel bij ondersteunen.

Voor PrestaShop 1.6 kan je hier vinden hoe dat ingesteld moet staan:

http://doc.prestashop.com/display/PS16/PrestaShop+installeren (Kijk bij de link bij : "Hier is een lijst met checks die uitgevoerd worden tijdens de systeemcontrole:")

Succes.

Edited by MARK-APP (see edit history)