racemaniac Posted July 29, 2017 Share Posted July 29, 2017 Al enige tijd bezig met trachten een upgrade te doen van 1.6.1.15 naar 1,7,1 via 1Clickupgrade Database upgrade schijnt goed te verlopen echter alles blijft hangen bij het disabelen van modules. Ik heb alle niet door presta ontworpen modules op voorhand uitgeschakeld ( block IP en gastenboek) Systeem is meer dan een half uur al bezig met de modules Als ik naar de forntend ga, krijg ik een vreemd scherm Tijdens de upgrade : Het lijkt wel of de upgrade niet voortgezet wordt Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit eventueel op te lossen is ? Op mijn VPS server draait PHP 7.1 hoewel de 6,5 aangeeft ( ik kan in de configuratie kiezen welke PHP versie standaard is - moet werken) Processor Name Intel® Xeon® CPU X5650 @ 2.67GHz Vendor ID GenuineIntel Processor Speed (MHz) 2666.697 Processor Name Intel® Xeon® CPU X5650 @ 2.67GHz Vendor ID GenuineIntel Processor Speed (MHz) 2666.697 Total Memory 4194304 kB Free Memory 2060684 kB Total Swap Memory 524288 kB Free Swap Memory 170660 kB System Uptime 102 Days, 18 Hours and 39 Minutes Apache 2.4.25 Running DirectAdmin 1.51.4 Running Exim 4.87 Running MySQL 5.5.31 Running Named 9.8.2rc1 Running sshd Running dovecot 2.2.31 (65cde28) Running pure-ftpd 1.0.46 Running Php 5.6.30 Installed Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted July 30, 2017 Share Posted July 30, 2017 Het upgraden van 1.6 naar 1.7 met de 1 click upgrade is nogal een dingetje. Van alle kanten wordt dat afgeraden. Beter om de shop tijdelijk te verhuizen naar een ander domein. Daarna 1.7 vers opbouwen op je domein en de data importeren. Met de Migration Pro module is dat een fluitje van een cent. Ik heb dat zelf ook al meerdere malen gedaan. Je kan ook op een testdomein eerst eens 1.7 installeren en daar je data in importeren om te kijken hoe het draait. Je zal, hoe dan ook tegen zaken aanlopen die totaal anders zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallgrind.nl Posted July 31, 2017 Share Posted July 31, 2017 Je kan proberen de update te doen zonder een backup te maken van je bestanden en de database via de oneclick upgrade module Maak van te voren wel een volledige back via je server Ook kan je de tips van Curious opvolgen die heeft er verstand van en ook vaker met deze module gewerkt Groetjes Devi Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted July 31, 2017 Author Share Posted July 31, 2017 bedankt iedereen voor het meedenken. Even nog voor de duidelijkheid, de upgrade van de database en het bijwerken van de files gaat allemaal goed. Database upgraded completed Disabling modules now Upgrade blijft hangen bij het disablen / uitschakelen van de modules Qua server en PHP instellingen lijkt alles dus gewoon goed te staan Het is dus een "hang-up" op het uitschakelen (en bijwerken) van de modules Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frevab Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Hallo Racemaniac Hoe is dit toen afgelopen cq opgelost? mvg Freek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 1.6 naar 1.7 gaat niet lukken met de 1 click upgrade module. Zoals eerder aangegeven kan je wel 1.7 opnieuw installeren en daar je data op importeren met de migratie module. Andere opties leiden tot enorm veel ergernis en frustratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted December 28, 2017 Author Share Posted December 28, 2017 Nog steeds zelfde probleem Ik blijf voorlopig even bij 1.6.1.17 totdat er een auto-upgrade beschikbaar is binnen mijn Direct Admin / Installatron op de VPS server Of heeft iemand al een / de oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Dat kan je lang wachtten want die gaat er niet komen. De oplossing is een poos terug al aangedragen door de migratie module te gebruiken. Je kan natuurlijk ook cart to cart inhuren, die zetten het dan voor je over, maar voor hetzelfde geld heb je een module waar je alles zelf mee in de hand houdt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted December 29, 2017 Author Share Posted December 29, 2017 Heb je voor mij eventueel de directe link naar die module ? Denk dat het het meest "handige" manier dan is om toch over te gaan naar 1.7.x.x Opnieuw compleet opbouwen vanuit 1.7.2.4 kost qua tijd en arbeid waarschijnlijk meer dan de aanschaf van de betreffende module Alvast bedankt Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 https://addons.prestashop.com/nl/migratie-backup/8934-migrationpro-prestashop-to-prestashop-migration-tool.html 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts