nlundgaard Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Hej, Jeg driver shoppen pashminawear.dk hvor jeg har en del besøg fra Norge. Når man sælger til lande udenfor EU skal momsen trækkes ud, hvor den så vil blive lagt på når pakken fortoldes ind i modtagerens land. Man kan vise priserne i den besøgendes valuta, men kan man på samme måde trække momsen ud såfremt den besøgende kommer fra et land udenfor EU? /Nicolai Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Ja, under "Lokaliserering -> Regler for moms" kan du angive/tilføje en ny momsregel for hvert land. Definerer du ikke en momsregel for et land, beregnes der ikke moms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nlundgaard Posted July 20, 2017 Author Share Posted July 20, 2017 Tjo, men det slår jo først igennem ved checkout når kunden indtaster adresse. Jeg ville jo gerne vise priserne ex moms hvis f.eks. kundens IP er fra Norge. Valutaen kan sættes ud fra den besøgenes lokalitet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted July 21, 2017 Share Posted July 21, 2017 Tjo, men det slår jo først igennem ved checkout når kunden indtaster adresse. Jeg ville jo gerne vise priserne ex moms hvis f.eks. kundens IP er fra Norge. Valutaen kan sættes ud fra den besøgenes lokalitet. OK, så er du nok nødt til at bruge/købe et såkaldt geolocation modul. Ved ikke om f.eks. dette modul kan løse dit problem: https://www.prestaheroes.com/en-us/modules/geo-localization/geo-targeting-pro-price-by-country Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts