abennen Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 (edited) Ik kan niet meer inloggen op de backend en de frontend geeft een 500 internal server error. Wat ik gedaan heb voor de error is de file 'footer.tpl' aanpassen met filevilla. Deze aanpassing heb ik getest met een bevredigend resultaat. Wat kan ik per ongeluk gedaan hebben en hoe kan ik dit herstellen? Overigens, als ik in Filevilla de map 'themes' probeer te openen, dan krijg ik een foutmelding (zie afbeelding) Edited July 12, 2017 by abennen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 En als je in de file footer.tpl de wijzigingen eerst eens terugzet? een 500 error kan van alles zijn. Heb je overigens een backup gemaakt alvorens wijzigingen te maken? Herstellen kan dus op 2 manieren: aanpassing terugdraaien, of als je bv per abuis nog iets anders veranderd hebt een backup terugzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abennen Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Ik heb de wijzigingen in de file footer.tpl uiteraard teruggezet. Dat had helaas niet het gewenste resultaat. Helaas heb ik geen backup gemaakt. Ik maak altijd een kopie van het originele bestandje voor ik er wijzigingen in aanbreng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 Error log inkijken in je administratiepaneel: directadmin/cpanel/plesk kan je een richting geven. Als je hier aangeeft wat er instaat kunnen we misschien iets voor je betekenen, het is nu echt gissen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abennen Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Oh, dat is een goeie tip! Ik hoop dat ik daar wat meer licht in de duisternis vind. Ik realiseer me dat het lastig is me te helpen met de weinige informatie, maar zo kom ik toch wel een stukje verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abennen Posted July 13, 2017 Author Share Posted July 13, 2017 Uiteindelijk heb ik het opgelost door de provider een backup terug te laten zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallgrind.nl Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 Altijd raadzaam een volledige back-up te maken als je gaat aanpassen in de code Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 Vaak helpt het bij deze fouten om via ftp de cache te legen. Wis dan vooral de file class_index.php in de cache folder. kan geen kwaad, want deze file wordt meteen weer aangemaakt door prestashop, Veel problemen na aanpassingen in prestashop verdwijnen als sneeuw voor de zon na deleten van deze file. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts