Jump to content

Login løsning - Lukket webshop kun for medlemmer

havegang

Recommended Posts

Hej
Min webshop skal være lukket, dvs. kun medlemmer af bestemt klub kan handle. Nogen der har set en løsning der kan håndtere det? Samtidig skal det være en beskyttelse på siden - finder man webshoppen på google skal der være en redirect til default side.

På forhånd tak....

/Michael

Hej

Jeg vil mene, du skal kigge efter et CMS system med en shopping cart, f.eks. Joomla og Virtue Mart - og der findes flere af disse. Joomla som er et CMS-system kan håndtere rettigheder og du kan sætte login på sitet. Jeg ved ikke, om du kan integrere PrestaShop med et CMS system, men det er der nok nogle kloge hoveder, der kan svare på:-)

PrestaShop i sig selv er en shopping cart og kan håndtere grupper af kunder - altså at du giver en bestemt kundegruppe nogle rabatter. Der er godt nok et punkt i PS der hedder CMS, men dette er kun alm. html sider man skriver indhold på via en editor. Man kan ikke sætte rettigheder til bestemte brugere.

Mht. når man finder siden på Google og redirect - det mener jeg ikke, du kan, for du kan ikke fortælle Google, hvad den skal gøre, når den møder en loginside, så den vil som oftest ignorere denne og ikke indeksere - så en bedre ide er en åben side, som Google må se og så en loginboks/link til dit lukkede indhold (som Google så ikke ikke vil indeksere, hvis du har blokeret for dette vha. rettigheder i dit CMS system)

Jeg er rimelig sikker på at jeg har set indtil flere moduler, og tråde om lige præcis dit emne. Enden på prestastore.com eller på det engelske forum.

Der er rigtigt mange sider at bladre igennem, jeg har forsøgt lige hurtigt at finde en specifik tråd til dig, men orker ikke lige at bladre det hele igennem. Du kan relativt simpelt fjerne priserne fra siden, så det kun er folk der er logged ind der kan se dem, det samme med læg i kurv knappen.

Jeg mener smarty "commandoen" er {if logged} eller {if $logged} eller noget i den dur, så skal du bare redigere lidt i theme filerne.

Du kan jo sådan set lave et redirect fra alle sider hvis man ikke er logged ind. Det kræver nok en lille ændre af core filerne men det er ikke specielt avanceret.

Der findes helt bestemt et modul på det engelske forum hvor man skal godkende brugere før de kan logge ind, det kan jo bruges i forbindelse med det her.