fredie10 Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Hej derude,Håber der er nogen som kan hjælpe med følgende problem.Er der nogen som ved hvordan og hvorhenne man indsætter koden til at browseren skal tjekke hvilken version en bruger benytter og herefter benytte en speciel ie6.css i stedet for global.css?På forhånd tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Jeg ved ikke lige hvor man indsætter det henne, men det må da kunne googles hvor i koden den normalt skal være Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Bruger du et specielt layout? Så vidt jeg ved, er standard theme bagud kompatibelt med IE helt ned til 6.0. Og derudover er det et absolut fåtal der stadig benytter denne browser (jeg har ingen overhovedet i min statistik for i år) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Vi bruger den på arbejdet, men de er vidst ved at opgradere pga manglende support/sikkerheds opdateringer til den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredie10 Posted July 5, 2010 Author Share Posted July 5, 2010 Hej... tak for svarene.Det er rigtigt det er standard theme jeg benytter. Jeg har dog ændret i denne og det er deraf jeg får dette behov med en ny css til IE6. Den seneste statistik jeg har set lyder på at 5% af internetbrugerne benytter IE6. Det er ikke mange, men at vide at den sejler til denne, gør mig utilpas:-)Jeg har googlet i flere dage og afprøvet diverse forslag, men uden held. Blandt andet har jeg i header.tlp brugt <!--[if IE 6]>min sti til cssToppen af min header.tlp ser ud som følger: <html > <head> <title>{$meta_title|escape:'htmlall':'UTF-8'}</title> {if isset($meta_description) AND $meta_description} <meta name="description" content="{$meta_description|escape:htmlall:'UTF-8'}" /> {/if} {if isset($meta_keywords) AND $meta_keywords} <meta name="keywords" content="{$meta_keywords|escape:htmlall:'UTF-8'}" /> {/if} <meta http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=utf-8" /> <meta name="generator" content="PrestaShop" /> <meta name="robots" content="{if isset($nobots)}no{/if}index,follow" /> <link rel="icon" type="image/vnd.microsoft.icon" href="{$img_ps_dir}favicon.ico" /> <link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="{$img_ps_dir}favicon.ico" /> {if isset($css_files)} {foreach from=$css_files key=css_uri item=media} <link href="{$css_uri}" rel="stylesheet" type="text/css" media="{$media}" /> <link href="{$content_dir}themes/newvalueshop/css/ie6_only.css" rel="stylesheet" type="text/css"><![endif]—> {/foreach} {/if} [removed][removed] Håber nogen kan hjælpe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 HejSå vidt jeg lige kan google, skal din syntaks være:<!--[if lte IE 6]><link rel="stylesheet" type="text/css" href="themes/newvalueshop/css/ie6_only.css" /> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts