racemaniac Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 (edited) PS 1.6.1.13 Op een of andere manier wordt de factuur-layout (product omschrijving) anders weergegeven dan voorheen. "vroeger" was de product omschrijving uitgebreid ( zie afbeelding) Nu lijkt het of de product-omschrijving wordt afgekapt In het SQL bestand staat bij {$order_detail.product_name} de volledige omschrijving Ik heb vanuit het zip-bestand de originele invoice.product-tab.tpl opnieuw geupload naar /pdf/, echter de "afkapping" blijft zich voordoen Iemand enig idee wat er "fout" gaat en hoe dit eventueel op te lossen is ? Edited June 3, 2017 by racemaniac (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Bekend probleem na de upgrade naar 1.6.1.13 De attributen zijn niet meer zichtbaar. Ik heb dit gemeld op Forge en er is inmiddels een oplossing voor: Link naar de oplossing 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 (edited) Bekend probleem na de upgrade naar 1.6.1.13 De attributen zijn niet meer zichtbaar. Ik heb dit gemeld op Forge en er is inmiddels een oplossing voor: Link naar de oplossing Als ik de link volg krijg ik een "foutmelding" Heb een account aangemaakt No issues were found to match your search Try modifying your search criteria or creating a new issue Graag even de juiste link 8-) Tnx Edited May 31, 2017 by racemaniac (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Ik heb even wat zitten spitten, maar kom er niet echt uit, er worden diverse links her en der aangegeven, maar kan niet echt de oplossing vinden en/of aanpassingen die ervoor nodig zijn. Is wel een duitse "oplossing" hier op forum maar kan niet echt volgen wat de stappen moeten zijn.... Zou het zeer op prijs stellen als ik wat hulp kon krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Hierbij de rechtstreekse link naar Github waar de oplossing staat: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/7858 Wat rood is moet verwijderd worden en wat groen is moet toegevoegd worden aan het bestand wat ik met de rode pijl aangeef. Uiteraard de + en het - teken niet overnemen. Dat staat er alleen ter verduidelijking wat eraf en erbij moet. https://www.screencast.com/t/LgNkUhGk Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted June 1, 2017 Author Share Posted June 1, 2017 Tnx Ik ga het proberen 8-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted June 2, 2017 Author Share Posted June 2, 2017 Ik heb de aanpassingen gedaan echter de factuur is nu totaal "in de war" Ik heb de betreffende aangepaste php-files en 2 gegenereerde pdf-facturen als attachment hier bij gezet Wat doe ik überhaupt eventueel fout ?? Tnx juiste factuur prestashop voor aanpassing 2017-000327 (1).pdf onjuiste factuur prestashop na aanpassing 2017-000327 (1).pdf OrderInvoice origineel.php OrderInvoice.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted June 2, 2017 Share Posted June 2, 2017 Wat je ook nog kan doen is het volgende. Weer terugzetten zoals het was. Daarna de veranderingen die in deze file staan terugdraaien. Dit is namelijk de verandering die ze doorgevoerd hebben in PS 1.6.1.13, Dus precies het tegenovergestelde doen wat in deze aanpassing staat. Rood erin, groen eruit: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/7687/files Ik heb dit zelf zo opgelost omdat ik direkt een oplossing nodig was en niet kon wachtten op een aanpassing door Prestashop. Ik gebruik de delivery slips namelijk als orderpick bon, en die moest ik allemaal handmatig aanvullen. Later hebben ze de aanpassing definitief gemaakt, maar die blijkt voor jou niet te werken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted June 3, 2017 Author Share Posted June 3, 2017 Wat je ook nog kan doen is het volgende. Weer terugzetten zoals het was. Daarna de veranderingen die in deze file staan terugdraaien. Dit is namelijk de verandering die ze doorgevoerd hebben in PS 1.6.1.13, Dus precies het tegenovergestelde doen wat in deze aanpassing staat. Rood erin, groen eruit: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/7687/files Ik heb dit zelf zo opgelost omdat ik direkt een oplossing nodig was en niet kon wachtten op een aanpassing door Prestashop. Ik gebruik de delivery slips namelijk als orderpick bon, en die moest ik allemaal handmatig aanvullen. Later hebben ze de aanpassing definitief gemaakt, maar die blijkt voor jou niet te werken. Deze "terugdraai"oplossing heeft inderdaad het gewenste resultaat. Factuurregel is nu weer inclusief de combinaties Mucho Gracas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 1.6.1.14 is los, heb geprobeerd hem te downloaden alleen dat lukt momenteel nog niet. Ik vraag me echter af of ze de fix goed hebben toegepast. Voor je upgrade, download dan even die Orderinvoice.php zodat je die evt. weer terug kan zetten na de upgrade. Het is wat vreemd, je zou van een upgrade het beste moeten verwachtten, maar na jou ervaring zou ik dit deel even goed in de gaten houden. Edit: Ik heb hem net even handmatig geinstalleerd op een testdomein en zoals het nu lijkt is de fix wel goed doorgezet en zou upgraden voor deze issue de oplossing moeten zijn. Voor alle zekerheid de file wel even downloaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted June 8, 2017 Author Share Posted June 8, 2017 zojuist de update naar 1.6.1.14 gedaan zo te zien werkt de factuurlayout goed m.a.w. Geen probleem 8-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts