Frankie M Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 Hallo, Wij hebben in een shop 2 vervoerders, namelijk postnl (gekoppeld aan module sendcloud) en afhalen. Nu willen we dat bij het kiezen van postnl je alleen via ideal kan betalen (Mollie). Als je kiest voor afhalen, dan moet er een keuze zijn voor ideal en COD (cash on delivery). Is dit mogelijk? Ook zien we dat geplaatste bestellingen die worden afgehaald, worden weergegeven in het panel van sendcloud. Is het mogelijk om alleen bestellingen via postnl te koppelen aan sendcloud? Mvg, Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallgrind.nl Posted May 16, 2017 Share Posted May 16, 2017 Goedendag Frank Voor je eerste vraag is volgens mij een module voor, ik heb deze ooit eens voorbij zien komen alleen weet zo waar en of welke module het was Voor je 2de vraag, dit zou je aan moeten laten passen door een ontwikkelaar, echter zal dit geen makkelijke taak zijn omdat dit terug gekoppeld moet worden naar sendcloud Groetjes Devi Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestaKing.eu Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Dag Frankie, Vraag 1: hier is voorlopig geen module voor. Deze business rule kunnen we weliswaar wel ontwikkelen voor je. Vraag 2: hierbij kunnen wij je ook helpen. Aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie, we helpen je graag verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Vervoerders en betalingswijze kan sowieso gekoppeld worden aan elkaar in de checkout module van Knowband. Ik gebruik deze checkout zelf ook, en kan aangeven welke betalingswijzen zichtbaar moeten worden bij iedere vervoersmanier(afhaalmanier). Werkt probleemloos: https://addons.prestashop.com/nl/bestelproces/18016-knowband-one-page-checkout-social-login-mailchimp.html Wat betreft sendcloud is er wel een manier om binnen sendcloud dit voor jezelf herkenbaar te maken. Je moet dan de bestellingen een status geven(bv. afhaal) In het overzicht binnen Sendcloud staat namelijk wel de status van je bestelling, degene die niet verstuurd moet worden met Sendcloud herken je dan aan de status en kan je negeren. Hier hoef je dan geen ontwikkelaar voor aan het werk te zetten, maar moet je wel zelf de orders die je niet moet versturen een herkenbare status geven. Zo'n status kan je ook verbergen voor je klanten als je deze niet zichtbaar wil maken in de accountinformatie van de klant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestaKing.eu Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 Dag Frankie, Als je enkel Ideal gebruikt van Mollie, dus geen Visa, Bancontact, .. dan bevat Mollie maar 1 betaalmethdoe, in casu Ideal dus. In Prestashop is het mogelijk om een betaalmodule (bv. Mollie) te linken aan Groepen/Landen/Valuta. Je kan dus de betaalmodule Mollie 'verbergen' (met misschien de module die Curious aangeeft), maar je zal dus altijd alle betaalmethoden van Mollie verbergen, namelijk diegene die geactiveerd zijn in je profiel bij Mollie. Mocht je dus Bancontact niet laten tonen en Ideal wel bij een bepaalde situatie, dan zal dat niet mogelijk zijn. Tenzij deze module dat Curious aangeeft hier kan op inspelen? De oplossing op vraag 2 van Curious ga ik bekijken, lijkt interessant! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie M Posted May 19, 2017 Author Share Posted May 19, 2017 Dank jullie voor de antwoorden. Ik ga eens kijken naar de addon en in het sendcloud verhaal duiken! Jammer dat je een addon nodig hebt om die koppeling tussen vervoerder en betaling te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted May 19, 2017 Share Posted May 19, 2017 Deze addon doet veel meer dan alleen dat. Klant kan direkt op 1 pagina afrekenen dat wordt door vrijwel alle klanten enorm gewaardeerd. De checkout wil nogal eens een struikelblok bij een aankoop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie M Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 Wat betreft sendcloud is er wel een manier om binnen sendcloud dit voor jezelf herkenbaar te maken. Je moet dan de bestellingen een status geven(bv. afhaal) In het overzicht binnen Sendcloud staat namelijk wel de status van je bestelling, degene die niet verstuurd moet worden met Sendcloud herken je dan aan de status en kan je negeren. Hier hoef je dan geen ontwikkelaar voor aan het werk te zetten, maar moet je wel zelf de orders die je niet moet versturen een herkenbare status geven. Zo'n status kan je ook verbergen voor je klanten als je deze niet zichtbaar wil maken in de accountinformatie van de klant. Nog een vraagje. Moet ik in de backend van Prestashop deze status handmatig opgeven bij een order (heb ik getest en inderdaad bij Sendcloud verandert de status in wat ik heg gekozen in Prestashop) of kan ik dit ook voor de specifieke vervoerder (ophalen) zo instellen dat die status automatisch wordt toegekend. Grt, Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Je zal hier altijd zelf een actie moeten uitvoeren. De status die automatisch toegekend wordt is betaald of een andere betaalmelding. Er zal heus wel een manier zijn die dit automatisch voor je kan regelen door een ontwikkelaar aan het werk te zetten hiervoor. Wat ik persoonlijk het gevaar vindt van alles automatisch te maken dat je totaal geen overzicht meer hebt wat er in je webwinkel gebeurd. Hangt natuurlijk af van het aantal orders, maar tot een stuk of 50 orders per dag is dat volgens mij goed te managen en je krijgt de orders direct even onder ogen. Er zijn wel manieren om dit proces wat te versnellen door een ordermanager o.i.d. toe te passen waarmee je in 1 oogopslag ziet welke order afhaal/postnl of iets anders is, en waarbij je met een simpele muisklik de status kan aanpassen zonder de order te openen. Dan ben je voor een paar tientjes klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie M Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 Dank je wel Curious. We gaan ermee aan de slag. Als de site online staat (tussen nu en een paar weken), dan zal ik de link even posten en hoor ik graag wat je/jullie ervan vinden. Dank zover! Grt, Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Veel succes met de voorbereidingen! En de echte struikelblokken kom je vanzelf wel tegen als de webshop draait Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts