HeidiG Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 (edited) Er der nogen som har oplevet at få hacket deres prestashop? Edited April 11, 2017 by HeidiG (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Det var et meget åbent spørgsmål, hvorfor spørger du? Det korte svar er ja. Men det er ikke Prestashop der er dårligt kodet - det er som oftest moduler eller themes der ikke er kodet korrekt og dermed er åbne for angreb.(og Prestashop version har i høj grad indflydelse) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted March 10, 2017 Author Share Posted March 10, 2017 Jeg er bange for at min prestashop er blevet hacked - eventuelt gennem en af de andre sider jeg har på samme webhotel. Jeg har mulighed for at benytte en backup, men jeg føler mig ikke 100% sikker på at den backup er "ren". Spørgsmål - hvis jeg uploader og installere 1.16.11 forfra - kan jeg så få den til at hente oplysningerne fra databasen? Sådan at jeg ikke skal starte helt forfra?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Du kan starte med at kigge under Avancerede parametre > Konfigurationsinformation. Her vil eventuelle ændrede filer blive nævnt. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted March 11, 2017 Author Share Posted March 11, 2017 Hvor finder jeg den i filerne? Jeg har fået en backup, men har slettet alt på webhotellet og vil ikke lægge den op igen før jeg er sikker på den er "ren". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Det kan du jo ikke når du har slettet alt og startet forfra. Kan vi ikke nøjes med en tråd om din hackede shop? Du skriver flere forskellige ting. Det er altså ikke nemt at finde ud af hvor du er og hvad problemet er lige nu?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted March 12, 2017 Author Share Posted March 12, 2017 Database og indhold er ikke slettet. Jeg har forsøgt lidt forskelligt uden held, så er startet op forfra og må taste alle produkter ind igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natalja Design Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Hej Heidi, ved inst. af PS forfra på din webhotel bliver du spurgt om database og det er her skal du bruge din eksisterende database. Men hvis du ikke købt dig til oprettelse af flere databaser på din webhotel får du ikke lov til at installere database med den samme prefiks, som din nuværende database har (den vil kræve en anden prefiks og så snart du ændrer prefiks, overskrives din nuværende database helt... dvs du mister al nuværende data i din database) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Hvorfor skulle de eksisterende tabeller dog blive overskrevet? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted March 29, 2017 Author Share Posted March 29, 2017 De eksisterende bliver ikke overskrevet. Men kann ikk efå lov a tbruge amme prefix - så der bliver bare oprettet et nyt sæt. Desværre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Erhm må jeg komme med et forslag her.Følgende virker KUN hvis det er samme version af prestashop man installerer men der findes 2 løsninger som ligger ret tæt op af hinanden.1. Hvis du har adgang til en anden database (evt opret en hos sin hosting) så kan man efter endt installation go ind i filen "settings.inc.php" i config mappen ændre database navn, login og adgangskode i variablerne _DB_SERVER_,_DB_NAME_,_DB_USER_,_DB_PASSWD_.2. hvis du bruger den samme databse bare med et andet prefix så efter endt installation gå i samme fil som ovenover og skift ('_DB_PREFIX_', 'ditdatabseprefix'); til det prefix du brugte i din "gamle" instalation.Det vil jeg umiddelbart tror de 2 metoder skulle virke fint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts