radical2005 Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Sitter och matar in produkter just nu, men när man går in på produkterna ser man inte vad dom väger (kg). Har flera likadana produkter med olika vikter. hur får man den att syns för kunden.EX: 129:- vikt: 2kgjag har angivit vikten när jag lägger in produkten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radical2005 Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Ex: Alltså så kunden ser hur mkt ett flaska innehåller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radical2005 Posted June 1, 2010 Author Share Posted June 1, 2010 ingen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Det finns två möjligheter. Knackar du in vikten som en "Feature" så dyker den upp under Datablad-fliken på produktsidan. Alternativet är att du lägger in $product->weight på lämpligt ställe i product.tpl för det temat du använder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radical2005 Posted June 1, 2010 Author Share Posted June 1, 2010 OK, men för mig som är n00b och bara vill att det ska funka då Jag har ändrat om till ml ist för kg. sen har jag under weight där jag lägger in produkten skrivit in värdet. Det värdet kan alltså inte synas i shoppen?ursäkta om jag är trög Om jag ska editera product.tpl filen, hur ska exakt koden se ut och ungefär vart kan jag lägga den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Prova att lägg: {l s='Weight: '} {$product->weight} strax innan: <!-- number of item in stock --> Sen får du översätta Weight i Tools->Translations Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Sitter och matar in produkter just nu, men när man går in på produkterna ser man inte vad dom väger (kg). Har flera likadana produkter med olika vikter. hur får man den att syns för kunden.EX: 129:- vikt: 2kgjag har angivit vikten när jag lägger in produkten. Tycker att det låter som att du kanske ska överväga att använda "Combinations"; då kan du ha samma produkt med olika vikter, som påverkar priset upp eller ned i förhållande till den förvalda vikten.Man skapar en Grupp, tex "Vikt av flaska" och lägger in olika värden som man sedan kan koppla pris, bild etc till...Jag har så i min shop på tex vikter av Dartpilar (opåverkat pris) se tex http://mohsart.se/darts/535-alien-80.html och färger på träskålar se http://mohsart.se/go/84-kinesiska-traskalar.html/Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
radical2005 Posted June 1, 2010 Author Share Posted June 1, 2010 Tack så mkt, Tpl filen editerad och fick till det. Nu står det vikt: 20hur kan man göra så att det står kg/ml bakom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radical2005 Posted June 9, 2010 Author Share Posted June 9, 2010 bumpKan man få enheten bakom? ml/kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohsart Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Enklast är nog att göra som jag föreslog två poster upp/Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Prova: {l s='Weight: '} {$product->weight} {l s='kg/ml'} Link to comment Share on other sites More sharing options...
radical2005 Posted June 15, 2010 Author Share Posted June 15, 2010 Prova: {l s='Weight: '} {$product->weight} {l s='kg/ml'} Its Magic!! Gracias, funkade perfekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts