Jump to content

prestashop geeft witte pagina en server error 500 regelmatig

Recommended Posts

Zoals het topic titel aangeeft ervaar ik regelmatig problemen met mijn prestashop installatie. De parameters staan op Oké en ook heb ik de maprechten aangepast zodat die op Oké staan in het lijstje bij de configuratie instellingen. 

Dit heeft echter wel eens zo gestaan en na een tijdje gaf ie dan aan dat het niet meer goed was. Dan moest ik de rechten weer aanpassen naar 755 recursief en de eigenaar resetten en dan deed ie het weer.

Uit de Debug krijg ik de volgende informatie:

Warning: touch(): Utime failed: Permission denied in /home/hippoonl/domains/hippoo.nl/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_template.php on line 192

Fatal error: Uncaught --> Smarty: unable to write file /home/hippoonl/domains/hippoo.nl/public_html/cache/smarty/compile/18/f3/37/wrt58087c86e94478_68708861 <-- thrown in/home/hippoonl/domains/hippoo.nl/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_write_file.php on line 46

Het lijkt dus een Smarty probleem te zijn. Eerder had ik ook al problemen met de cache map. Ik heb toen de smarty map eens verwijderd en dat heb ik nu ook weer gedaan.

Ik krijg vervolgens nog deze fout te zien:

Fatal error: Uncaught --> Smarty: unable to write file /home/hippoonl/domains/hippoo.nl/public_html/cache/smarty/compile/18/f3/37/wrt58087ed5dea0d7_96294302 <-- thrown in/home/hippoonl/domains/hippoo.nl/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_write_file.php on line 46

Dat is dus zonder de Warning van de eerdere foutmelding.

Het probleem blijft terugkomen en nu krijg ik het dus niet meer weg. Ik ben echt even aan het einde van mijn latijn over wat hier de oorzaak van is en wat ik kan doen om het permanent te fixen.

HELP  :blink:

Groetjes Mathijs

www.hippoo.nl

Het gaat hier om een rechten probleem. Om dit op te lossen probeer het volgende:

Login bij uw hosting, en zet de rechten op de map "cache" en onderliggende bestanden naar 755.

Vervolgens uw cache legen in uw backoffice "geavanceerde instellingen > prestaties"  met rechtsboven de knop Cache legen.

Beste Inform-all

Ik heb de rechten nog eens aangepast naar 755 op alle mappen en bestanden van Cache. Echter krijg ik nog steeds de volgende melding als ik naar de backoffice wil (frontoffice ook):

Fatal error: Uncaught --> Smarty: unable to write file /home/hippoonl/domains/hippoo.nl/public_html/cache/smarty/compile/3f/3f/e9/wrt5808a5f938a736_92652004 <-- thrown in/home/hippoonl/domains/hippoo.nl/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_write_file.php on line 46

Als ik de rechten op 777 zet dan werkt het wel! Maar dat is niet ideaal toch.. En ik ben bang dat het toch weer terug zal komen.

Gr Mathijs

Ik log nu vanmorgen in en zie vervolgens bij de configuratie-informatie pagina onder geavanceerde instellingen het volgende:

Verplichte parameters Repareer aub de volgende fout(en)

• Stel de schrijfrechten in voor de map "log" en de bijbehorende submappen, recursief.
  • Stel de schrijfrechten in voor de map "img" en de bijbehorende submappen, recursief.
  • Stel de schrijfrechten in voor de map "modules" en de bijbehorende submappen, recursief.
  • Stel de schrijfrechten in voor de map "translations" en de bijbehorende submappen, recursief.
  • Stel de schrijfrechten in voor de map "upload" en de bijbehorende submappen, recursief.
  • Stel de schrijfrechten in voor de map "download" en de bijbehorende submappen, recursief.
  • Stel de schrijfrechten in voor de map "config".
  • Er ontbreken enkele PrestaShop-bestanden op uw server.
    (/cache/smarty/compile/index.php)
  • Stel de schrijfrechten in voor de map "mails" en de bijbehorende submappen, recursief.

Dat blijft ik maar aanpassen en het blijft elke keer terug komen en niet goed zijn

ik denk dat de hosting helaas 777 rechten nodig heeft 

kom de. laatste tijd erg veel hostings tegen die alleen met 777 werkt

in bovenstaand geval kan je het volgende doen :

ha via FTP naar :

cache -> smarty-> compile verwijder in deze laatse map alles behalve index.php

Dan naar

cache -> smarty-> cache en verwijder in deze laatse map alles behalve index.php

daarna zet je van onderstaande alles op 775 kijken of de melding dan weggaat

• de map "log" en de bijbehorende submappen
  • de map "img" en de bijbehorende submappen, 
  • de map "modules" en de bijbehorende submappen,
  • de map "translations" en de bijbehorende submappen,
  • de map "upload" en de bijbehorende submappen,
  • de map "download" en de bijbehorende submappen,

Mocht de melding blijven dan heeft je hosting wellicht 777 nodig niet echt ok ,,

maar dan is je hosting zo ingesteld helaas

het blijft nu gewoon werken , nadeel is dus de 777 permissie , maar zoals ik al aangaf ligt dit aan je hosting ,,

meestal doen de hosters er niks aan , 

mocht het onverhoopt toch misgaan dan middels ftp je cache en compile leegmaken behalve index.php

@Jamiro het probleem in je voorgelegde topic is net even iets anders , wel bijna gelijkend,,

bij haar was het de apache probleem

sommige hostings werken indien bv de cache op apache staat en 755 rechten hebben 

en sommige hostings moet je weer een reset uitvoeren zodat de hosting op username staat en ook op 755

echter zijn er hostings die of apache of user maar dan 775 of 777 nodig hebben helaas ,,