MaakMijnWitgoed Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Als ik nieuwe producten probeer aan te maken of bestaande producten probeer te wijzigen, blijven de knoppen "Opslaan" en "Opslaan en blijven" draaien en komen ze niet beschikbaar. Ook na minuten lang wachten kan ik nog steeds niet opslaan! Snap niet waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan fixen ... Configuratie informatie: Prestashop 1.6.1.7 (geupgrade vanaf 1.6.1.6 vanwege dit probleem) Servergegevens Linux #1 SMP Sun Sep 27 06:34:10 EDT 2015 x86_64Server softwareversie ApachePHP versie 5.4.45Geheugenlimiet 256MMaximale uitvoeringstijd 30 Geen veranderingen zijn gevonden in de bestanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Probeer eens de cache te legen onder <Geavanceerde instellingen><prestaties><optie cache legen> Het kan een geheugen probleempje zijn...... Vaak zie je dit echter ook bij schrijfrechten bijvoorbeeld voor de images directories. Maar probeer eerst even de cache te legen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Zelfde probleem, duikt ineens op zonder wezenlijke veranderingen te hebben aangebracht(module toegevoegd of iets dergelijks) Cache legen helpt niet echt. Na 3 of 4 pogingen worden de wijzigingen wel opgeslagen, maar het wordt zo wel een irritant werkje om iets aan te passen. Voorbeeld: Ik wil de meta beschrijving aanpassen. In de SEO tab in de product omschrijving moet ik 3 of 4 keer een opslaan om de wijziging er door te krijgen. Doe ik dit bv in mijn SEO module dan slaat hij de aanpassing wel direkt op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 18, 2016 Author Share Posted October 18, 2016 Cache legen heeft geen enkel effect helaas. Ik kan nog steeds niet opslaan en de knop blijft zelfs zo'n draaiend ding bevatten ... Op schijf is er al lange tijd niets veranderd (en zeker geen rechten!). Geheugen zou kunnen, maar heb ik geen invloed op. Hoe zou ik daar achter kunnen komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 Probeer eens en andere browser te gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 Daar ligt het niet aan, welke browser ik ook gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 19, 2016 Author Share Posted October 19, 2016 Helaas, heeft bij mij inderdaad ook geen enkel effect. Gedaan tot nu toe: Cache van PrestaShop uitgezet Cache van browser geleegd (en browser afgesloten) Getest met Chrome Versie 53.0.2785.143 m Getest met Internet Explorer Versie 11.321 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 (edited) Ik heb bij mij wel een vermoeden dat het wat met cachen heeft te maken. Ik heb de Apache foutlog er op nagekeken maar kom nogal wat regels tegen die vrijwel allemaal op deze lijken: [Wed Oct 19 22:56:57.245010 2016] [lsapi:notice] [pid 101734:tid 140275974375168] [client 2a02:a445:680f:1:f0df:910c:4d80:a661:60118] [host www.mijndomein.nl] Backend log: PHP Notice: Trying to get property of non-object in /home/u2669p1399/domains/mijndomein.nl/public_html/cache/smarty/compile/40/ba/ea/40baeae4e699ad165258cbc064528fb1802b04c4.file.prestashopseoadvanced.tpl.php on line 189\n, referer: https://www.mijndomein.nl/roxrterrewxuvj/index.php?controller=AdminProducts&id_product=206&updateproduct&token=84c00e68f401200703fd2d1f0cfcadc6 [Wed Oct 19 22:56:27.054553 2016] [lsapi:notice] [pid 101734:tid 140276169979648] [client 2a02:a445:680f:1:f0df:910c:4d80:a661:60104] [host www.mijndomein.nl] Backend log: PHP Notice: Trying to get property of non-object in /home/u2669p1399/domains/mijndomein.nl/public_html/cache/smarty/compile/b7/6e/e0/b76ee0c04e3fd1f4bb00be864b41d5f7c93e0fa1.file.qce.tpl.php on line 301\n, referer: https://www.mijndomein.nl/roxrterrewxuvj/index.php?controller=AdminProducts&id_product=37&updateproduct&token=84c00e68f401200703fd2d1f0cfcadc6 Voor de rest weet ik ook niet goed wat ik er mee moet. Overigens lukt het me nu wel om met Internet Explorer producten aan te maken en/of te wijzigen. Alleen gaat het wel traag. Wat me wat triggered is dat zoiets ineens kan ontstaan zonder dat ik de vinger erop kan leggen waar het vandaan komt. PS de links werken niet omdat ik mijn domeinnaam en tokens heb aangepast naar niet bestaande. Edited October 19, 2016 by baarssen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 Dit kun je testen door de cache een keer uit te zetten? Werkt het dan wel goed is Smarty de boosdoener. Draait er op de server wellicht nog een ander cache systeem zoals APC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 gechecked en ik heb op 17-10 de nieuwe versie van chrome gekregen. Zoals al gezegd werkt het bij mij in Internet Explorer wel. Wel jammer want via chrome doe ik eigenlijk alles. Je zoekt jezelf toch een hoedje en dan ligt het aan zoiets Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 20, 2016 Author Share Posted October 20, 2016 (edited) Ik heb nog een keer met de cache zitten testen en wat ik ook probeer, tijdens het bewerken van de producten blijven de knoppen draaien en komen niet klikbaar beschikbaar! Browser cache wissen > maakt geen verschil Smarty aan & uit > maakt geen verschil Smart cache aan & uit > maakt geen verschil Optie cache onderaan (zelfde pagina) aan & uit > maakt geen verschil === Zie net je bericht MDekker. Dat verklaart een hoop, maar is wel bere onhandig. Ik neem aan dat PrestaShop er zelf ook hard aan werkt? Edited October 20, 2016 by MaakMijnWitgoed (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 20, 2016 Author Share Posted October 20, 2016 Is er een workaround? Ik heb gelijk firefox getest (versie uit mei), maar terwijl ik checkte (werkte ook niet overigens) werd deze ook geupdate :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 20, 2016 Author Share Posted October 20, 2016 Oudere chrome versie 53 geprobeerd (kan je hier downloaden en dan standalone draaien) maar dat werkt ook niet meer ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 20, 2016 Author Share Posted October 20, 2016 Is dat ook gepost bij de Fransozen zelf? Ik verwacht dat ze niet zo goed Nederlands kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 Ze zullen toch snel met een fix moeten komen anders gaan de deurtjes van de shops dicht en worden ondernemers in de armen van andere platformen geduwd. Helaas heb ik niet zo'n hoge pet op van de klantgerichtheid van prestashop... maar die zijn er meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 20, 2016 Author Share Posted October 20, 2016 Hmmm, ik zit op chrome versie 54.nogwat Omdat ik bezig ben met een migratie, stond er in een VPS nog een verse installatie klaar voor mij van PrestShop met alleen de demoshop en zo. Die standaard jurkjes die daar als producten in zitten kan ik WEL bewerken en opslaan ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Ik heb nog een keer met de cache zitten testen en wat ik ook probeer, tijdens het bewerken van de producten blijven de knoppen draaien en komen niet klikbaar beschikbaar! Browser cache wissen > maakt geen verschil Smarty aan & uit > maakt geen verschil Smart cache aan & uit > maakt geen verschil Optie cache onderaan (zelfde pagina) aan & uit > maakt geen verschil === Zie net je bericht MDekker. Dat verklaart een hoop, maar is wel bere onhandig. Ik neem aan dat PrestaShop er zelf ook hard aan werkt? Ja maar dat moet niet uitmaken bij jou, de Chrome versie die je gebruikt was 53? en IE moet nog wel werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Ze hebben het opgepakt. Net een bericht binnen dat ze er mee bezig zijn http://forge.prestashop.com/browse/PSCSX-8524 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 21, 2016 Author Share Posted October 21, 2016 Top, dat is goed nieuws. Nu hopen dat ze het ook een beetje vlot releasen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 @mdekker, heeft dit ook invloed aan de voorzijde FO? of is de fix alleen voor de BO, of wellicht ook alleen maar noodzakelijk voor de FO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Net geprobeerd deze oplossing toe te passen op een oudere vesie van Prestashop. zonder geluk. Ik kreeg het niet werkend op 1.6.1.4. Iemand een oplossing hiervoor? Of moeten we nu gedwongen naar prestashop 1.6.1.7 of 8? Voorlopig oplossing even een oudere versie van chrome terug geplaatst (53.) via slimjet een versie 53 plaatsen http://www.slimjet.com/chrome/google-chrome-old-version.php Ik surf en werk via chrome 54 en de normale update. Maar onderhoud even de artikelen via chrome 53 @mdekker. Weet je ook of dit enige invloed heeft op de fo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Heeft geen invloed op frontoffice Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar waar staat dat bestand dan, als ik de route volg die er op github staat loop ik al vrijwel direkt vast. Ik neem aan dat dit de normale tree is(bij mij dan): domain>public_html>themes>thema wat gekozen is> en zo verder. Ikkan in ftp niet zo een aparte admin map vinden, of ik moet scheel kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 ha nee, heb het al, de map heeft een idiote lettercombinatie, met niks van admin erin, heb het in ieder geval. Kan dus verschillen, zeker als je automatisch installeert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 kan in ieder geval ook bevestigen dat het werkt. Ben er blij mee, want chrome werkt toch net wat sneller dan de andere browsers(bij mij dan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted October 26, 2016 Author Share Posted October 26, 2016 De oplossing is gevonden. Inmiddels bevestigen veel mensen dat het werkt. Een redundante submit handler moet verwijderd worden. Deze drie regels: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/5566c2d9d7e4ab88a201b2c5cf10e1cda2ff7150/admin-dev/themes/default/template/controllers/products/helpers/form/form.tpl#L252-L254 (admin-dev vervangen met je daadwerkelijke admin-map) en het lukt weer om producten op te slaan. Het probleem komt blijkbaar al voor sinds april 2014, pffft... Werkt. Thanks mdekker!!! Was even zoeken om te vinden, bleek dat het path er gewoon boven stond ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erika-jurijnie Posted November 1, 2016 Share Posted November 1, 2016 Helaas hier is probleem niet opgelost.Ik kan mijn producten nog steeds niet aanpassen of nieuwe invoeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted November 1, 2016 Share Posted November 1, 2016 (edited) alles wat rood is verwijderen? en wat groen is er voor in de plaats? Edited November 1, 2016 by baarssen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted November 1, 2016 Share Posted November 1, 2016 MIsschien een wat rare vraag, maar als ik in ftp zon programma open wordt het standaard met kladblok geopend. Daar staan geen regelnummers in, Notepad ++ wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat de standaard app te maken, dus zoek ik me zelf soms rot om het juiste regelnummer. Is er een handigheidje waarmee ik Kladblok uit kan schakelen? zodat ik een Notepad ++ als standaard app kan instellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted November 1, 2016 Author Share Posted November 1, 2016 Filezilla gebruiken. Die kent 2 mogelijkheden: Use system's default editor (dus in windows alles koppelen aan Notepad++ en je bent klaar) < zo heb ik het zelf ingesteld Use custom editor: <browse> Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted November 1, 2016 Author Share Posted November 1, 2016 Gisteren is de volledige patch verschenen. De andere bestanden bijwerken helpt ook: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/6749/files Zit dit ook al in de nieuwste net uitgekomen release 1.6.1.8? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted November 1, 2016 Share Posted November 1, 2016 nee dat zit er niet in. Wat ik ervan begrijp voegen ze dat in 1.6.1.9 toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkforcess Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 Top het werkt, bij mij stond die hier /niz4x3lmu..etc/themes/default/template/controllers/products/helpers/form/form.tpl die drie regels verwijdert en de producten laden weer sneller gr Ferry Link to comment Share on other sites More sharing options...
nftk Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 De knoppen werken nu wel in 1.6.1.9, maar heel traag. Het vervelende is dat mijn shop ook geen foto's meer toon. Mijn producten pagina blijft leeg. :'( Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Is er dan niet meer aan de hand? Shop al eens in debug gezet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
speelgoed Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 (edited) Help! Ook ik heb met PS 1.6.1.7 problemen met de ronddraaiende knoppen wanneer je producten wilt toevoegen. Na de 3 regels te hebben verwijderd werkt dit nog steeds niet. Na verder zoeken waren er nog enkele regels in diverse bestanden die verwijderd en toegevoegd moesten worden. Zie https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/6749/files#diff-79192e0669724debce791cce4095204dR126 en https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/5566c2d9d7e4ab88a201b2c5cf10e1cda2ff7150/admin-dev/themes/default/template/controllers/products/helpers/form/form.tpl#L252-L254 Na dit te hebben aangepast werkt het nog steeds niet. Cache gewist en uitgeschakeld maar er veranderd helemaal niets. Wie o wie weet de oplossing? Updaten naar versie 1.6.1.9 werkt ook niet Edited November 19, 2016 by speelgoed (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SElectric Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Voor mij heeft dit geholpen!! TOP TOP Link to comment Share on other sites More sharing options...
kidcarshop Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 Dit heb ik ook gehad. Het schijnt dat een update wonderen doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
SElectric Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Dit heb ik ook gehad. Het schijnt dat een update wonderen doet Ik heb niet een update uitgevoerd, m.b.t. misschien de theme die ik gebruik straks niet goed werkt.\Ik heb enkel 3 regels verwijderd en dat werkte bij mij submitHandler: function(form) { form.submit(); }, Link to comment Share on other sites More sharing options...
speelgoed Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Help! Ook ik heb met PS 1.6.1.7 problemen met de ronddraaiende knoppen wanneer je producten wilt toevoegen. Na de 3 regels te hebben verwijderd werkt dit nog steeds niet. Na verder zoeken waren er nog enkele regels in diverse bestanden die verwijderd en toegevoegd moesten worden. Zie https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/6749/files#diff-79192e0669724debce791cce4095204dR126 en https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/5566c2d9d7e4ab88a201b2c5cf10e1cda2ff7150/admin-dev/themes/default/template/controllers/products/helpers/form/form.tpl#L252-L254 Na dit te hebben aangepast werkt het nog steeds niet. Cache gewist en uitgeschakeld maar er veranderd helemaal niets. Wie o wie weet de oplossing? Updaten naar versie 1.6.1.9 werkt ook niet Weet er echt niemand een oplossing voor dit probleem? Ik kan op dit moment niet echt verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 Bij mij werkte de volledige patch pas echt goed. Dat is meer dan 3 regels aanpassen, zie deze link van mdekker: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/6749/files Link to comment Share on other sites More sharing options...
speelgoed Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 Bij mij werkte de volledige patch pas echt goed. Dat is meer dan 3 regels aanpassen, zie deze link van mdekker: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/6749/files Zelfs wanneer deze files zijn aangepast werkt het nog niet bij mij. Zijn er nog andere manieren om dit probleem op te lossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted November 22, 2016 Author Share Posted November 22, 2016 Hmmm, ik heb het nog even getest; ik zit op versie 1.6.1.9 en alle files zijn aangepast zoals hierboven beschreven, maar bij mij is het weer omgevallen o.i.d.: Op mijn dashboard pagina blijft de teller van "Nieuwe berichten" en "Productbeoordelingen" draaien. Bij het editen van producten blijven de knoppen voor opslaan beiden ook draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkforcess Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 ik zou het even proberen op meerdere browsers, godzilla, chrome, safari om alles uit te sluiten gr ferry Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted November 23, 2016 Author Share Posted November 23, 2016 Vergeten te melden, maar uiteraard gedaan. Zelfs op m'n smartphone werkt het niet (hetzelfde gedrag ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkforcess Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Ik heb bij mijn provider wel mijn php instellingen aangepast zoals memory etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SElectric Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Hier werkt het ook niet, was iets te snel. Gebruikt nu helaas maar internet explorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SElectric Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Bij mij werkt tot nu toe alles naar behoren. 1 vollge dag allemaal producten toegevoegd in de nieuwste chrome browser. Ik had dus problemen met versie 1.6.1.6 Wat heb ik gedaan. Volle backup via ftp, alle bestanden en database daarna module 1-Click Upgrade van prestashop geinstalleerd. Daar weer volledige backup gemaakt en 1.6.1.9 geinstalleerd. Daarna werkt alles naar behoren, als je webshop niet werkt kan je ook met 1 klik terug naar het oude. Dus niet zelf handmatig alle files aanpassen etc. Alles via de module gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speelgoed Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Ik heb naar mijn mening nu alles geprobeerd maar niets werkt Wat heb ik gedaan: Update van 1.6.1.7 naar 1.6.1.9, diverse browsers geprobeerd chrome 54...., internet explorer etc cache gewist, uitgeschakeld, de bestanden die aangepast moeten worden gecontroleerd. Deze zijn aangepast i.v.m. nieuwere versie ps, Zijn er nog meer mogelijkheden om dit zeer vervelende probleem op te lossen? Ik hoor het graag Gr Ryan Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Het is maar een schot in de lucht, maar heb je deze instellingen wel goed staan? : http://prntscr.com/dg66py En als je deze uitschakeld: http://prntscr.com/dg67m7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted December 6, 2016 Author Share Posted December 6, 2016 Ook geprobeerd en daarnaast vandaag naar 1.6.1.10 geupgrade. Werkt ook allemaal niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mfmref Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 geachte allen ik heb het zelfde probleem met 1.6.1.4 dus updaten is geen optie lees ik. ik heb de instellingen ook geprobeerd helaas , we kunnen niets meer opslaan waarom zorgt Prestashop niet voor een fatsoenlijke update om deze toch talrijke fout te repareren wat helpt wel. zonder software prof te zijn. Groetjes Leo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 (edited) Updaten helpt wel, vrijwel iedereen die dit gedaan heeft is verlost van het probleem. In sommige gevallen kan er ook iets anders aan de hand zijn. Gewoon updaten en dan zie je zelf wel of het helpt. Edited December 8, 2016 by Curious (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nftk Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 (edited) Heb geupgrade naar 1.6.1.10 maar de knoppen blijven heel lang draaien. Het duurt 2 a 3 min voor dat ze klaar zijn met draaien. Heel vervelend als je iets snel moet aanpassen. Heb alle opties en instellingen nagekeken die hier zijn aangedragen door de mede prestashoppers. Helaas werken deze niet en blijven de knoppen draaien en draaien. Hopelijk komt hier snel een update of een oplossing voor. Ik kom vanaf 1.6.1.8 dat is mijn eerste versie, misschien komt het daar vandaan? Edited December 9, 2016 by nftk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SElectric Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Ik heb naar mijn mening nu alles geprobeerd maar niets werkt Wat heb ik gedaan: Update van 1.6.1.7 naar 1.6.1.9, diverse browsers geprobeerd chrome 54...., internet explorer etc cache gewist, uitgeschakeld, de bestanden die aangepast moeten worden gecontroleerd. Deze zijn aangepast i.v.m. nieuwere versie ps, Zijn er nog meer mogelijkheden om dit zeer vervelende probleem op te lossen? Ik hoor het graag Gr Ryan Heb je het handmatig gedaan of via module 1-Click Upgrade van prestashop ?? Schijnt met de hand niet te werken en echt via de module van prestashop moet uitvoeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mfmref Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 geachte allen bij ons werkt het nu weer wij hebben de winkel uitgeschakeld een goede backup gemaakt op de server en met de module 1-click upgrade de software update van 1.6.1.4 naar de 1. 6.1.10 het werkte meteen. wij gebruiken Mulisavepay , deze gaf toen problemen, wij hebben de gehele Module van Multysavepay verwijderd en de laatste versie geplaatst ,dit werkt nu ook weer goed. bedankt voor de medewerking. Leo Hermans Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenvdvgsm Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 wij hebben dit ook voor als we een product willen wijzigen dan moeten enkele keren opslaan vooraleer de wijzigingen aangenomen worden.... we werken met prestashop 1.6.0.9 mss toch eens proberen om die 3 regels te verwijderen en eens te zien wat het doet, want met cache leeg te maken enz, is het probleem niet verholpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenvdvgsm Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 en ik heb de aanpassingen gedaan en het werkt hier terug!!! dat is super bedankt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
speelgoed Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Heb je het handmatig gedaan of via module 1-Click Upgrade van prestashop ?? Schijnt met de hand niet te werken en echt via de module van prestashop moet uitvoeren. Ik heb de aanpassingen handmatig gedaan dus zal het via de module proberen zodra ik deze werkzaam krijg. Het /autoupgrade bestand bestaat niet of is niet schrijfbaar (CHMOD permissie) wordt als foutmelding aangegeven alleen krijg ik op geen enkele manier dit aangepast. Hiervoor zal ik waarschijnlijk mijn provider moeten raadplegen aangezien ik het zelf niet voor elkaar krijg op mijn Windows server. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 Ik heb ook dit probleem. Ik zit nu in versie 4. Dus begrijp dat ik een updaten moet draaien met een module. Ik heb nog niet eerder een updaten gedaan. Zou iemand mij stap voor stap kunnen vertellen wat ik moet doen zodat ik straks niet per ongeluk alles kwijt ben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaakMijnWitgoed Posted December 18, 2016 Author Share Posted December 18, 2016 Ik heb ook dit probleem. Ik zit nu in versie 4. Dus begrijp dat ik een updaten moet draaien met een module. Ik heb nog niet eerder een updaten gedaan. Zou iemand mij stap voor stap kunnen vertellen wat ik moet doen zodat ik straks niet per ongeluk alles kwijt ben? de module "1-Click Upgrade" installeren en gebruiken http://addons.prestashop.com/nl/migratie-backup/5496-.html 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 Ja zo ver was ik al dat ik dat moet gebruiken. Maar waar het mij omgaat is hoe werkt het met een backup maken en hoe werkt het als ik hem wel terug zou moeten zetten. Dus welke voorbereiding moet ik doen voordat ik de module gebruik. Of wijst zich dat vanzelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted December 18, 2016 Share Posted December 18, 2016 (edited) als je de stappen in die module volgt wijst het zich vanzelf. Hij maakt zelf ook een backup die je evt. terug kan zetten. Al raad ik aan om ook handmatig in je webhost paneel een reservekopie te maken. Als je een module kan installeren kan je dit ook. Edited December 18, 2016 by Curious (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mfmref Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 geachte allen de update heeft goed gewerkt , maar nu kunnen alleen de oudere producten welke voor de update in de shop stonden gekocht worden de nieuwe producten na de update geven nu aan gratis verzenden, wat niet moet. en het geeft dan aan voor dit adres is geen vervoerder gevonden. Vervolgens is de klant weg. PostNL vraagt om een update maar kan ik niet updaten. wie weet de oplossing Leo Hermans Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 even je vervoerders opnieuw nalopen en instellen helpt meestal. Dus bij verzending je vervoerders selecteren en het hele proces even doorlopen tot aan voltooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mfmref Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Dank voor uw snelle reactie. ik heb de vervoerders punt voor punt nagelopen wij hebben er een extra voor TNT ik zal het nogmaals beiden checken maar bij de modules vraagt de Postnl om een update als ik deze aanklik blijft de vraag staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mfmref Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 geachte ik heb de module Postnl geheel nagelopen ik kan deze niet updaten, blijft vragen om update de producten welke na de grote update 1.6.1.10 zijn ingevoerd laten geen verzend kosten zien en geen vervoerder. welke ervoor zijn ingevoerd doe werken normaal. Leo Hermans Link to comment Share on other sites More sharing options...
mfmref Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Weet er iemand de oplossing na de update omdat de knoppen bleven draaien komen er geen verzendkosten bij nieuwe invoeringen. Dus de site geeft aan er is geen vervoerder gevonden voor uw adres, terwijl er nog niet ingelogd is Leo Hermans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkforcess Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 misschien heb je hier wat aan http://www.prestashop.com/forums/topics/320212-solved-ps-16-always-free-shipping-in-the-cart/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mfmref Posted December 20, 2016 Share Posted December 20, 2016 geachte Darkforcess de gestuurde link is doodlopend ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
syllie25 Posted August 1, 2017 Share Posted August 1, 2017 (edited) Sinds gisteren heb ik dit probleem in mijn 3 shops (PS 1.6.1.10, 1.6.1.10 en 1.6.1.15). Soms als ik de producten open komt er een 500 server error over de tabs, maar meestal komt er geen error. Heb debug al geprobeerd, hiermee zie ik geen errors verschijnen, cache geleegd, browsercache geleegd, alles zonder resultaat. Ik heb ook naar de aangedragen oplossing gekeken, maar de aangegeven regels kan ik niet vinden in het bestand. Het probleem doet zich voor in meerdere browsers (IE, Edge, Chrome, Firefox, Opera). Op m'n ipad en iphone werkt het ook niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn??? Edited August 1, 2017 by syllie25 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts