webmaster jvmachines Posted September 26, 2016 Share Posted September 26, 2016 Hallo, Wij hebben van onze leverancier een site waar van hun merk alle artikelen op staat. Nou hebben wij nog veel meer leveranciers met verschillende producten. nu vraag ik mij af of ik een categorie kan maken op onze site, en als je daar op klik dat je dan naar site gaat die wij hebben van onze leverancier. Is het dus mogelijk dat je op een categorie een ander URL van een andere site kan koppelen? met vriendelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted October 5, 2016 Share Posted October 5, 2016 Begrijp de vraag niet helemaal. wil je dat jou klanten naar een andere webshop gaan om daar jou spullen te kopen? misschien beter om te kijken of je niet hun catalogus kunt importeren in jouw webshop, zodat je klanten bij jou kopen en niet bij je leverancier? hiervoor zijn verschillende modules te krijgen om een complete catalogus te importeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
webmaster jvmachines Posted October 5, 2016 Author Share Posted October 5, 2016 ik wil dat de klanten die bij ons op de site op een bepaalde categorie klikken inderdaad naar een andere site gaan (die ook van ons is, maar dan helemaal ingericht met artikelen van 1 leverancier). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apium Posted October 5, 2016 Share Posted October 5, 2016 Is een custom link in het menu dan niet veel makkelijker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted October 6, 2016 Share Posted October 6, 2016 (edited) in de omschrijving van een category kun je een link plaatsen, maar dat is waarschijnlijk te onduidelijk voor je klanten, daar deze meestal niet lezen, maar alleen plaatjes kijken... beter is dan om enkele banners op je site te plaatsen die doorlinken naar je websites. door deze banners prominent op je site te plaatsen, zullen ze goed opvallen. je kunt via banners ook doorlinken naar je eigen categorieen op de site. hiermee vervang je eigenlijk de category-module door banners. er zijn verschillende modules te vinden die deze banners voor je kunnen plaatsen op je homepage. Ikzelf heb hiervoor de gratis module Sliderseverywhere gebruikt. Met n beetje sleutelen aan de settings kun je denk ik wel bereiken wat jij zoekt. voorbeeld op mijn site: http://www.elsiera.nl/14-charms ik heb hier deze module gebruikt om 7 banners aan te maken die linken naar de betreffende sub-category en deze slider (die hier niet beweegt) boven het category-beeld geplaatst. dit heb ik op meerdere plekken in mijn site gedaan. indien gewenst kan ik je mijn settings voor de module mailen. stuur maar een PM. Edited October 6, 2016 by frank de beer (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apium Posted October 6, 2016 Share Posted October 6, 2016 Ik bedoelde dat je in het topmenu direct al custom links inhangt! Dus niet in de categorietekst omdat die pas op de andere webshop bekeken wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
webmaster jvmachines Posted October 8, 2016 Author Share Posted October 8, 2016 die banners dat zou een optie kunnen zijn. ik weet alleen niet of het mogelijk is. Er moeten dan wel heel veel banners komen. Dat geld eigenlijk ook voor de links in het menu. Ik gebruik nu het standaard menu die in prestashop zit. Onze eigen site is https://jvmachines.nl/ en onder het kopje producten zouden alle categorieën moeten komen die ook bij de site https://jvmachines.stihl-vakhandelaar.nl/nl-nl/ onder het kopje Stihl producten en onder het kopje Viking producten zitten. Ik heb ook een bmecat en een Iframe gekregen om te importen / instellen bij ons op de site. is dat een optie en zo ja hoe moet je dat doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank de beer Posted October 8, 2016 Share Posted October 8, 2016 (edited) die banners dat zou een optie kunnen zijn. ik weet alleen niet of het mogelijk is. Er moeten dan wel heel veel banners komen. Dat geld eigenlijk ook voor de links in het menu. Ik gebruik nu het standaard menu die in prestashop zit. Onze eigen site is https://jvmachines.nl/ en onder het kopje producten zouden alle categorieën moeten komen die ook bij de site https://jvmachines.stihl-vakhandelaar.nl/nl-nl/ onder het kopje Stihl producten en onder het kopje Viking producten zitten. Ik heb ook een bmecat en een Iframe gekregen om te importen / instellen bij ons op de site. is dat een optie en zo ja hoe moet je dat doen? een iframe kun je plaatsen in een html-block, wat je vervolgens overal op je pagina zou kunnen plaatsen. zelfs in het menu. en voor de banners kun je natuurlijk een banner nemen die niet groter is dan 1 woord of regel. zo passen er best n hoop naast en onder elkaar. met Sliderseverywhere kun je meerder sliders op je pagina plaatsen. hierdoor kun je een soort category-banners-menu maken in plaats van het horizontaal menu, met links naar alles en overal bijkomend voordeel is dat je de banners verschillende kleuren of logo's mee kan geven. ik zag op je site al banners die verwezen naar je andere shops. zet bv deze banners in dat menu. wordt het voor je klanten ook overzichtelijker Edited October 8, 2016 by frank de beer (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
webmaster jvmachines Posted October 12, 2016 Author Share Posted October 12, 2016 ik heb een oplossing gevonden, door een heel ander menu te nemen. ik heb gekozen voor de horizontale top menu van prestaModule. Je kan daar een link in de menu tussen de categorie zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts