Kirsten! Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Ik wil graag als categorie naam aanbiedingen op = op Maar het = teken wordt niet geaccepteerd. Heeft iemand hier een oplossing voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adeko.nl Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 (edited) Hoi Kirsten!, Hier is geen makkelijke oplossing voor, je kan nog proberen een HTML entity te gebruiken. In het geval van een = teken kun je de volgende entity's gebruiken: = = = Indien je PrestaShop wilt aanpassen om het mogelijk te maken een = teken te gebruiken. Dan is het verstandig hier een PrestaShop partner voor in te schakelen. We hopen dat je hier verder mee komt als we je verder kunnen helpen vernemen we dat graag. Edited September 22, 2016 by Adeko.nl (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted September 22, 2016 Author Share Posted September 22, 2016 Dat accepteert hij niet. In de categorie naam worden geen leestekens geaccepteerd. Ik heb jullie mogelijkheid geprobeerd maar dan krijg ik het zelfde dat de naam ongeldig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duikert Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Een workaround: op is op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted September 23, 2016 Author Share Posted September 23, 2016 Ja dat kan natuurlijk altijd, maar ik vind dat wel een beetje knullig haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 (edited) Hier is al een link in het forum over: https://www.prestashop.com/forums/topic/214243-allow-special-characters-in-product-name-reference-fields/ Classes/Validate.php /** * Check for product or category name validity * * @param string $name Product or category name to validate * @return boolean Validity is ok or not */ public static function isCatalogName($name) { return preg_match(Tools::cleanNonUnicodeSupport('/^[^<>;=#{}]*$/u'), $name); } Dit zou het kunnen oplossen. Wat het effect precies is kan ik niet inschatten? Maar je mag dan wel de = gebruiken. Edited September 23, 2016 by Deoorbel (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted September 23, 2016 Author Share Posted September 23, 2016 Ok daar laat ik hier even iemand naar kijken, want dat is voor mij hokus pokus ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apium Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Het "="-teken wordt gebruikt in URLs om variabelen aan te duiden (als naam=waarde). Die worden gescheiden van de URL zelf via een ?, en van elkaar via een &. Nu vermoed ik dat dat het wel goed komt als je de Validate class override (omdat het = teken dan voor de ? staat), maar het is misschien handig om het "="-teken in de URL te encoden (als bijvoorbeeld %3d). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts