louis323 Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 emails van een nieuwe order krijgen de klanten netjes. maar een orderbevestiging krijg ik niet binnen. alle testen gedaan maar blijkt dat het in de spam filter te zitten bij hostnet. net iemand gesproken van hostnet. E-mail versturen vanaf uw websiteWanneer u met een PHP-e-mailscript e-mails verstuurt vanaf uw website bij Hostnet, kan het voorkomen dat uw e-mails niet worden afgeleverd. Dit lost u op door een correct 'from'- en 'envelope from'-adres in te stellen in uw e-mailscript. Dit moet een bestaand e-mailadres zijn op ons platform. 'From'- en 'envelope from'-adresHieronder staat een voorbeeld van een juist e-mailscript. In dit voorbeeld past u de variabele '[email protected]' aan. Dit doet u door '-f' voor uw e-mailadres te plaatsen. Bijvoorbeeld: '[email protected]'. Let op dat u geen spatie plaatst tussen '-f' en uw e-mailadres. <?PHP$onderwerp = "E-mailonderwerp";$inhoud = "Mijn tekstbericht.";$ontvanger = "[email protected]";$afzender = "[email protected]";$headers = array();$headers[ ] = "MIME-Version: 1.0";$headers[ ] = "Content-type: text/plain; charset=utf-8";$headers[ ] = "From: Afzendernaam <{$afzender}>";$headers[ ] = "Reply-To: Afzendernaam <{$afzender}>";$headers[ ] = "X-Mailer: PHP/".phpversion();mail($ontvanger, $onderwerp, $inhoud, implode("\r\n", $headers), "-f".$afzender); ?> StructuurDe PHP-mailfunctie hanteert de volgende structuur: 'ontvanger, onderwerp, inhoud, e-mailheaders, 'envelope from'-adres'. Zorg dat u hier het 'envelope from'-adres als laatste parameter gebruikt, zoals getoond in bovenstaand dit moest ik aanpassen maar waar??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apium Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 De emails worden dus al verstuurd, maar komen in het spamfilter? Waarom wil hostnet dan dat je de e-mail functie gaat ombouwen? Kunnen ze niet gewoon de emails uit het spamfilter halen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 10, 2016 Author Share Posted September 10, 2016 nee dat doen ze niet, dit moest ik doen vaan ze om het werkend te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 10, 2016 Author Share Posted September 10, 2016 iemand die dit weet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 net weer iemand gesproken van hostnet, ik moet hem wel aanpassen. in classes/mail.php <?PHP $onderwerp = "E-mailonderwerp";$inhoud = "Mijn tekstbericht.";$ontvanger = "[email protected]";$afzender = "[email protected]";$headers = array();$headers[ ] = "MIME-Version: 1.0";$headers[ ] = "Content-type: text/plain; charset=utf-8";$headers[ ] = "From: Afzendernaam <{$afzender}>";$headers[ ] = "Reply-To: Afzendernaam <{$afzender}>";$headers[ ] = "X-Mailer: PHP/".phpversion();mail($ontvanger, $onderwerp, $inhoud, implode("\r\n", $headers), "-f".$afzender); maar hoe en op welke regel ik dit moet doen geen idee.... iemand die een server heeft draaien op hostnet die dit werkend heeft zodat ik die mail.php kan copieeren ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 pff niet te doen dus..... ik heb nu meerdere keren contact gehad maar steeds komen ze met deze oplossing. en helpen met een script mogen of willen ze niet. is er geen andere manier om toch binnenkomende orders per mail te krijgen ? via een omweg ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 klanten krijgen wel netjes een mail binnen, is er geen aanpassing dat er een dubbele mail wordt verstuurd en naar de klant maar ook naar mij ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apium Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Hostnet schuift een probleem dat aan hun kant ligt af op jou. Dat is gewoon hun fout, niet die van jou/PrestaShop. Het is wat drastisch, maar is een andere hosting provider mogelijk een optie? Ik heb zelf veel slechte ervaringen met/verhalen gehoord over Hostnet, maar het is natuurlijk je eigen keuze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 (edited) migratie naar een andere host met zelfde emailadres is mogelijk ? Edited September 11, 2016 by louis323 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 wat wel vreemd is dat mail naar klanten wel werken, mss tussenoplossing dat er ook een mail naar mij gestuurd kan worden (zelfde die bij de klant komt ) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestashop_manager Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Dit is typisch een geval dat de servers van Hostnet niet voldoen aan de requirements van Prestashop. Helaas heb je daar nu niks aan, maar het zou klantvriendelijk zijn van Hostnet als de oplossing doorvoeren en in de FAQ zetten. Ik heb geen klant die bij hostnet zit met zijn/haar Prestashop website. Danny Timmer www.prestashop-manager.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apium Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 migratie naar een andere host met zelfde emailadres is mogelijk ? Hier kunnen we duidelijk over zijn: ja, mits het geen @hostnet adres is (lijkt me van niet, ik vermoed dat je een @<je eigen webshop> hebt, en dan kan het). Er zijn dus geen functionele redenen om bij Hostnet te blijven, behalve dat het wel wat werk is om te wisselen van hosting provider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 12, 2016 Author Share Posted September 12, 2016 behoorlijk veel werk, veel dingen aangepast. werkt nu goed. alleen die ene mail mis ik. van welke php verstuurd prestashop mail naar de klanten van een bestelling? mss dat ik daar mijn info@ ook in kan plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apium Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 van welke php verstuurd prestashop mail naar de klanten van een bestelling? Ik moet eerlijk bekennen dat je me hier een beetje bent kwijtgeraakt. Bedoel je de PHP file waar dit in plaatsheeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis323 Posted September 12, 2016 Author Share Posted September 12, 2016 mail naar de klanten worden netjes verstuurd van een bestelling in de webshop. maar geen mail naar de shopeigenaar. mss dat de email van de shopeigenaar in die php geplakt kan worden die ook naar de klanten worden verstuurd. Gaat puur om dat als er een bestelling als, dat de shopeigenaar het ook weet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duikert Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 (edited) Ik heb hetzelfde, dat de klant wel een mail krijgt en ik als shopeigenaar niet.Bij Geavanceerde instellingen / email is het mogelijk om bij "Test uw emailconfiguratie" je email adres en functionaliteit te testen. Als ik op de testknop druk krijg ik wel een email.... @Louis323 werkt die functie bij jou ook ok, of ook niet? Edited September 15, 2016 by Duikert (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deoorbel Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Hallo Colega's Wellicht ten overvloede, Maar hebben jullie de e-mail notificatie module aanstaan en aangegeven dat jullie graag e-mail van de orders willen ontvangen? Groeten Henk Wouda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duikert Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Hallo Deoorbel, Je hebt gelijk die kwam ik vanochtend ok tegen en actief gemaakt. Aan de andere kant is het niet krijgen van een mail ook niet zo'n groot probleem, want ik kreeg toch wel de mail van de betaalprovider (Mollie) en in de backoffice kan ik keurig terugzien of er nieuwe bestellingen zijn...Ff afwachten of 't nu wel goed gaat, met die nieuwe functie. @Louis323 het gaat om de module: Mail alerts uit het onderdeel Administratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts