Jump to content

uploaden foto's lukt niet

Recommended Posts

Voorheen kon ik altijd met gemak meerdere foto's bij een product uploaden.

Echter gisteren kon ik bij een artikel slechts 1 foto uploaden. Een tweede en verder gaven foutmeldingen.

Bij volgende artikelen lukte het helemaal niet meer om up te loaden.

Wie kan mij z.s.m. helpen? Klanten zitten te wachten :(

foutmelding: Fout opgetreden tijdens het aanmaken van de extra afbeelding. (ook als het de eerste foto bij een artikel is)

Ben je al nagegaan of je hosting pakket niet over zijn limiet is? Het zou kunnen dat je geen schijf ruimte meer hebt. Andere optie zou kunnen zijn dat de schijfrechten op je hosting pakket niet meer kloppen waardoor je eventueel niet meer kan schrijven naar de plaatjes map.

Verder zou je het error log van php kunnen nagaan of daar nog meldingen in staan. Vaak kan je ook ook snel foutmeldingen zien door tijdelijk in de code define('_PS_MODE_DEV_', false); op define('_PS_MODE_DEV_', true); te zetten in het bestand config/defines.inc.php middels ftp en dan het nogmaals te proberen. Dan zie je als het goed is ook de foutmelding.

Edited by MARK-APP (see edit history)

• 1 month later...

Dag Peter,

Bedankt voor de tips. Ik heb ze nagelopen maar het zat hem in wat anders. Na het nodige zoeken en uitproberen werd ik op het goede spoor gezet door https://www.prestashop.com/forums/topic/548616-error-while-creating-additional-image/?hl=%2Berror+%2Bwhile+%2Bcreating+%2Badditional+%2Bimage&do=findComment&comment=2399188.

Het probleem werd bij ons veroorzaakt doordat in tabel ps_image entry's waren opgenomen voor ALLE producten. Dus ook voor de laatst toegevoegde producten waarbijr nog geen geen foto's geplaatst waren. Dat leek niet goed te zijn: als ik een foto weghaalde bij een product dan werd de bijbehorende entry (id op scherm 'producten' is gelijk aan veld id_product) in tabellen ps_image en ps_image_shop verwijderd. Als ik vervolgens de foto weer toevoegde werden er in beide tabellen weer nieuwe entry's toegevoegd maar dan met een hogere waarde voor veld id_image.

De uiteindelijke oplossing was het verwijderen van alle regels uit ps_image waarvoor nog geen foto's geplaatst waren.

Dus bedankt voor je tips en wellicht kunnen anderen weer worden geholpen met deze beschrijving.

Met vriendelijke groet,

Hans ten Have