Mobilmicke Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Tjena alla..Först måste jag tacka för PrestShop's möjlighet att ge oss alla en egen web-shop.Nu är det så att jag försöker modda lite i ett av betalningsalternativen.Jag hittade en COD-modul på internet som jag använder, i backoffice kan jag sätta en avgift för betalningsmetoden som jag vill hämta upp i payment.tbl. {l s='Cash on delivery (COD) : you pay for the merchandise upon delivery' mod='cashondelivery'} {l s='An extra fee will be added to your order for this service :' mod='cashondelivery'} {$fee} Läs raden {l s='An extra fee will be added to your order for this service :' mod='cashondelivery'} {$fee} Här vill jag hämta variablen $fee och visa för kunden. Jag vet att det inte är det smidigaste sättet, men det fungerar bäst i längden. Har ni något tips? Jag har provat det mesta jag kan komma på ($COD_FEE, $Fee, registrera dem som globals i cashondelivery) men inget hjälper. Hur kan jag fånga upp variabeln? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Du måste nog lägga till $fee i visning.detta gör du i php filen och med $smart->assign('fee' => avgiften); Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts