Danacord Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 (edited) [slettet af forfatteren] Edited June 27, 2016 by Danacord (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted June 25, 2016 Author Share Posted June 25, 2016 (edited) Jeg skal anskaffe et modul til Prestashop, som kan afspille en lydfil for hvert track, når man klikker på et ikon (en lille blå pil). Se eksempel i den gamle webshop: http://www.danacordbutik.dk/shop/product_info.php?products_id=378 Hvor finder jeg et gratis eller billigt modul der kan dette? Hvis jeg installerer et sådant modul, så betyder det vel at jeg skal ind og rette HTML-kildekoden for alle mine produktbeskrivelser, eller hyr? Edited June 27, 2016 by Danacord (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dinprestashop Posted June 28, 2016 Share Posted June 28, 2016 Desvære finden der nok ikke et gratis modul, og tror kun der er lavet 2-3 moduler der kan dette. her kan du se dem der er i addons store Link //Nick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted June 28, 2016 Author Share Posted June 28, 2016 On 6/28/2016 at 11:03 AM, dinprestashop said: Desvære finden der nok ikke et gratis modul, og tror kun der er lavet 2-3 moduler der kan dette. her kan du se dem der er i addons store Link Yab, Nick, og det kan indsnævres yderlige ved at søge på "music mp3" eller "music player", hvilket giver de samme 5 resultater: Link Det er ret uforståeligt for mig, at der kun skulle være disse få at vælge imellem til et udbredt shopsystem som Presta, men det er åbenbart tilfældet. Mit problem er at jeg ikke kan se af demoerne hvorledes / i hvilket omfang visningen af playeren kan konfigureres. Jeg vil kun have vist et afspilningsikon og ikke er hel "soundbar" ud for hvert track. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 28, 2016 Share Posted June 28, 2016 On 6/28/2016 at 3:29 PM, Danacord said: Yab, Nick, og det kan indsnævres yderlige ved at søge på "music mp3" eller "music player", hvilket giver de samme 5 resultater: Link Det er ret uforståeligt for mig, at der kun skulle være disse få at vælge imellem til et udbredt shopsystem som Presta, men det er åbenbart tilfældet. Mit problem er at jeg ikke kan se af demoerne hvorledes / i hvilket omfang visningen af playeren kan konfigureres. Jeg vil kun have vist et afspilningsikon og ikke er hel "soundbar" ud for hvert track. Da dét du efterspørger, er ret specifikt, er du nok nødt til at spørge de forskellige udviklere, hvad deres moduler kan - eller ikke kan, og ikke mindst om de evt. vil tilpasse deres moduler til at matche dit behov. Det ligger lidt ud over, hvad vores generelle hjælp i forum nok kan bidrage med. Vi vil gerne hjælpe mest muligt, men vi ved ikke alt:-) Forum handler i høj grad om vidensdeling, så hvis du finder et brugbart modul, så vend meget gerne tilbage og giv andre løsningen. Eller hvis andre finder en løsning, så husk at dele:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 Erhm. Stiller lige et spørgsmål. vil du have flere filer pr udgivelse eller kun 1? (skal man kunne høre alle numre i demo eller bare 1 lille demo klip) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted June 29, 2016 Author Share Posted June 29, 2016 On 6/29/2016 at 8:45 AM, mostlyharmless said: Erhm. Stiller lige et spørgsmål. vil du have flere filer pr udgivelse eller kun 1? (skal man kunne høre alle numre i demo eller bare 1 lille demo klip) Som det kan ses (og som jeg tidligere har refereret til), så er det 60 sekunder fra ALLE tracks på en CD. Se eksempel: http://www.danacord.dk/frmsets/records/774-r.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 Hmm skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke det "findes" allerede.Men men, der er mulighed for at arbejde med html i beskrivelsen og der "kunne" man jo integrere det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted June 29, 2016 Author Share Posted June 29, 2016 (edited) Det forstår jeg ikke, men som PrestaShop Fanatic skriver, så ligger det nok ud over hvad jeg forvente hjælp til i dette forum. For det første fatter jeg ikke at der kun findes fem MP3-playere til Prestashop, når der findes i tusindvis til andre shopsystemer og for det andet fortæller demoerne til de fem ikke noget om hvilke muligheder man har for at "style" udseendet af playeren. Jeg er altså henvist til at købe i blinde og håbe på det bedste - eller at indlede en korrespondance med de pågældende udviklere :-( Hvor mener du at have læst om hvordan man kan tilpasse i HTML-koden? Edited June 29, 2016 by Danacord (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 altså, enhver afspiller kan styles (dog er flash players bøvlede). Men alle html players kan komme til at se ud som du vil.+ hvis du bruger en html player er der MEGET arbejde i det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted June 29, 2016 Author Share Posted June 29, 2016 Den udvikler der er i gang med at lave en ny Prestashop til butikkens webshop advarer kraftigt mod at bruge hardcodede løsninger (f.eks. HTML players), da disse vil gå tabt ved opdateringer af både tema og Prestashop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 Hmm nu tænkte jeg ikke hardcode, men html i beskrivelsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted June 29, 2016 Author Share Posted June 29, 2016 Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er helt med. Kan du gengive et eksempel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 Ah har lige lavet en test på det og ser ud til at HTML purifier funktionen slår det ihjel. <audio controls> <source src="horse.ogg" type="audio/ogg"> <source src="horse.mp3" type="audio/mpeg"> Your browser does not support the audio element. </audio> Men det var noget a la det der jeg tænkte.For mere bøvler er det ikke i html5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted June 29, 2016 Author Share Posted June 29, 2016 Stadigvæk ikke helt forstået, for det kommer vel an på hvilke muligheder det pågældende modul byder på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted June 29, 2016 Share Posted June 29, 2016 Det var slet ikke et modul jeg tænkte på, det jeg ville var at integrere det i beskrivelsen og have det som html kode der. (altså i så man bare smed det ind i beskrivelsen som kode). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dinprestashop Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Hej Fandt lige dette modul, prøv lige at kigge om det virker til det du ville have på din shop. Link her "Product Media (Audio / Video) Module" Hilsen Nick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danacord Posted July 15, 2016 Author Share Posted July 15, 2016 Jow, Nick, men så vidt jeg kan se, så vil der blive vist en play-bar for hvert track? Som flere gange nævnt vil jeg kun have små pile ud for de enkelte tracks (se f.eks. http://danacordbutik.dk/product_info.php?products_id=34692). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dinprestashop Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 (edited) Tester det lige :-) //Nick Edited July 15, 2016 by dinprestashop (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts