Boardhouse™ Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 Hej alla Prestashopare! Skulle igår sätta rabatt på vissa produkter i webbshoppen, har 4995 som baspris och tänkte sätta 40% rabatt på det. Det visar 2997 som slutpris, går det att avrunda ner till 2995? Det går att lösa, men vet inte riktigt hur bara.. Här är en webbshop som har lyckats att avrunda ner det: Jättetacksam för svar! Med vänliga hälsningar, Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 (edited) Hej vondelius! Vilken version av Prestashop kör du med? Hälsningar MacRoy Edited June 11, 2016 by MacRoy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boardhouse™ Posted June 11, 2016 Author Share Posted June 11, 2016 Hej vondelius! Vilken version av Prestashop kör du med? Hälsningar MacRoy Hej! Vi kör med 1.6.1.3. Mvh.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boardhouse™ Posted June 11, 2016 Author Share Posted June 11, 2016 Hej, i det här fallet kan du lägga till ett belopp i stället för en procentsats. MVH Hej! Tack för tipset! Har testat det och klart, det fungerar men det ser absolut inte lika bra ut! Det måste finnas någon lösning, den andra shoppen har faktiskt likadant tema som vi har. MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Hej vondelius! Har du provat med att att gå till inställningar och ändrat på avrundningstyp och antal decimaler? Se bifogad bild. Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boardhouse™ Posted June 12, 2016 Author Share Posted June 12, 2016 Hej vondelius! Har du provat med att att gå till inställningar och ändrat på avrundningstyp och antal decimaler? Se bifogad bild. Hälsningar MacRoy Hej MacRoy! Vi testade detta men den visar fortfarande 2997 kr. Vi kan dra av 40,04% för att få 2995 som slutpris, men då visas ju 40,04% rabatt vilket heller inte ser snyggt ut. Kan man få bort de decimalerna på något sätt eller går det att lösa på något sätt? :/ Mvh.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Hej! Som jag skrev i mitt föregående inlägg så kan du ta bort decimalerna helt genom att sätta in två nollor i decimaler som jag visade på bilden. Har du verkligen provat med det? Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boardhouse™ Posted June 12, 2016 Author Share Posted June 12, 2016 Hej! Som jag skrev i mitt föregående inlägg så kan du ta bort decimalerna helt genom att sätta in två nollor i decimaler som jag visade på bilden. Har du verkligen provat med det? Hälsningar MacRoy Hej! Jajamän, kolla bilden här: http://prntscr.com/bfmji3 Visar fortfarande ingen skillnad, oavsett om jag väljer 40% eller 40,04%: http://prntscr.com/bfmju0 Mvh, Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Hej vondelius! Det enklaste du kan göra är att sätta ordinarie pris till 4992 Kronor och sen lägga på 40% rabatt, då skall du få 2995 Kronor Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts