Pjuske Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 (edited) Hej, har lige fået besked fra Unoeuro om at de 9 maj opdater PHP fra 5.6 til 7.0 Jeg bruger Prestashop ver. 1.6.1.5 får det nogle betyding for mig, eller kan jeg sove roligt Mvh. Preben Edited May 10, 2016 by Pjuske (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 PrestaShop som sådan, virker fint med PHP 7.0. Men der kan godt være problemer med diverse moduler. F.eks. virker dette ikke: $setup->$setupVar[1] = $setupVar[2]; men virker, hvis man skriver: $setup->{$setupVar[1]} = $setupVar[2]; /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Moskjaer Anders Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Der er en git på Github omkring det: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/commit/bcbec89864562bcd839d479d5684c966bf90b0f5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjuske Posted May 7, 2016 Author Share Posted May 7, 2016 Mange tak for jeres svar. Jeg må desværre indrømme det i skriver er sort snak for mig. Men trøster mig med svaret "PrestaShop som sådan, virker fint med PHP 7.0." Skulle det drille må jeg desværre nok betale mig til hjælp, det er bare ærgerligt for det hele virker så godt nu. Måske kan jeg købe lidt tid ved at droppe UnoEuro (men til hvad)? VH. Preben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Til info kan jeg oplyse, at PrestaShop version 1.5 med Default theme ikke virker korrekt med PHP 7.0 - det er bl.a. ikke muligt at købe med gæstekøb. Så hvis man har en shop, der er opgraderet med ældre moduler, der evt. stadig var kompatible efter opdatering til 1.6, kan det nok sagtens tænkes, at dette ikke tilfældet ved skift til PHP 7.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjuske Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 Så er der skiftet til PHP 7 Og alt ser ud til at virke fint. (og lidt hurtiger) Dog virker IonCobe ikke sammen med PHP 7 og dermed virker mit meget brugte StoreCommander modul ikke. Men ifølge IonCube kommer der meget snart en midlertidig PHP 7 fortolker. Heldigvis har UnoEuro på endnu ubestemt tid, gjort det muligt at køre PHP 5.6 ved at tilføje denne linie sidst i .htaccess "AddType application/x-httpd-php-old .php" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mostlyharmless Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Kan så også sige at php 7 og 1.6.0.14 har en del hoste og sure opstød.Men det handler nok om en update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts