mrjohnsvend Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 (edited) Hej alle, Vi har over de seneste to måneder oplevet, at vores webshop er blevet UTROLIG langsom. Den bruger en masse tid på at få fat i serveren, som har resulteret i mistede kunder. Vi bliver hostet af Meebox's prohotel. De siger, at der er intet i vejen med de tests, som de kører, og jeg bør derfor kontakte en udvikler. Udvikleren af themet har hjulpet os for at se, om det er opbygnigen af databasen der er gal. Derfor har de installeret både databasen og alle koderne lokal på deres server. Her er hastigheden helt nede på 2 - 3 sekunder pr. side. Er der nogle, der har et godt råd og ved hvad det kan skyldes? /El-sale.dk Edited April 30, 2016 by mrjohnsvend (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 (edited) Hvornår har I installeret certifikat? Tænker om det med hastigheden er opstået i forbindelse med dette? Det kan nemlig sagtens sløve en side noget, når der er certifikat på den. Dog oplever jeg den ikke som decideret sløv. Jeg formoder også, at I har slået alle de cachingindstillinger til i shoppen, som I kan? Du har i øvrigt ikke grøn hængelås på forsiden - dette skyldes, at billeder indsat i slider ikke bruger https Edited April 27, 2016 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrjohnsvend Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 On 4/27/2016 at 3:44 PM, Prestafan1234 said: Hvornår har I installeret certifikat? Tænker om det med hastigheden er opstået i forbindelse med dette? Det kan nemlig sagtens sløve en side noget, når der er certifikat på den. Dog oplever jeg den ikke som decideret sløv. Jeg formoder også, at I har slået alle de cachingindstillinger til i shoppen, som I kan? Du har i øvrigt ikke grøn hængelås på forsiden - dette skyldes, at billeder indsat i slider ikke bruger https Tak Prestafan1234, fordi du giver dig tid til at kigge på det :-) Jeg installerede certifikatet i sidste uge. Hastigheden har ikke ændret sig efter, at jeg tilføjede det. Er godt opmærksom på manglende hængelås på forsiden - kigger på det snarest. Har slået alle cachingindstillinger til. Men jeg har nyt i sagen: Jeg har forespurgte Meebox hele 3 gange. De to første gange har de bare sagt "den kører fint ud fra vores test", "ventetid kan skyldes mange ting, som højst sandsynlig skyldes den tid det tager for at søge igennem jeres database" osv. osv. Men efter, at en udvikler har prøvet at installere det lokal på hans server, og shoppen virker fint, skriver de følgende: Umiddelbart får jeg en TTFB på over 10 sekunder, hvilket er lidt i overkanten. Jeg mistænker at det godt kan skyldes vores server (uden at garantere noget). Vi har skrevet et blogindlæg om det i dag. https://meebox.net/da/blog/nye-storage-systemer-loeser-driftsudfordringer/ Med hensyn til vores SAN (som er omtalt i blogindlægget), så skulle det gerne blive udbedret løbende efterhånden som flere og flere webhoteller bliver flyttet over. Desværre er der ikke så meget vi kan gøre for at udbedre loadtiden her og nu (antaget det skyldes serveren), andet end at anbefale at kunder får deres sider optimeret yderligere. Jeg beklager meget at vi ikke kan hjælpe mere. Så det er nok her, at problemet skal findes. Ikke sandt?? Bør jeg ligeledes skifte fra Meebox, eller skal jeg vente på der sker noget? Føler allerede, at siden er blevet hurtigere (sjovt nok efter jeg henvendte mig 3. gang, og de skrev ovenstående svar). Så jeg er lidt i tvivl, om det er den reelle performance, der kører nu, eller om der stadig er problemer med forbindelsen til serveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Jeg er generelt set meget godt tilfreds med Meebox, og rigtig mange af mine kunder bruger dem også. Jeg er mest træt af, at de har afskaffet deres chatfunktion og nu også mener, at installation af certifikater er noget kunderne selv skal stå for (det kan mange altså ikke) - men det er jo ikke sagen her:-) Om du skal skifte, er din egen beslutning - men du bør da nok lige afvente, om de evt. finder ud af, at der har været generelle problemer med din hosting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrjohnsvend Posted April 30, 2016 Author Share Posted April 30, 2016 Har lige prøvet at teste shoppet hos en anden host. Her går det en del hurtigere, så tror det ender med et skift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaLiC Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Mrjohnsvend, må jeg spørge hvem du skifter til? Jeg har samme udfordringer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts