Jimpa Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 (edited) Hej! Äntligen håller jag på med att gå över från hyrplattform till Presta. Har satt upp en testbutik på ett Premium+ hos Oderland och ser ut att ha fått en del av det grundläggande på plats. Jag vill däremot ha en helt annan lösning på kassa än standardkassan med alla steg "nästa" och "nästa" för alla val. Tänkte höra med er om tips på bra kassa som kan köras helt på svenska, ha så få "nästa" som möjligt så helst att alla adressuppgifter, frakt- och betalsätt fylls i på en och samma sida sedan bara "Genomför köp". En riktig snabbkassa alltså Ska inte ligga kopplad mot betalföretag eftersom beställningar ska skjutas över till Visma eEkonomi för egenhantering av fakturor (precis som vi har det ligger idag). Vi kör faktura till alla våra kunder idag och använder inte kort i kassan, så behovet är enbart för faktura men det skadar å andra sidan inte om kassan är förberedd för kort att kunna aktivera om behov uppstår. (Tack förresten till Patrik Lindblom här på forumet för bra svar på mitt första inlägg med oroliga frågor inför att lämna hyrlösning till Presta, nu blir det så ) Edited April 27, 2016 by Jimpa (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Själv använder jag den snabbkassa som redan finns i PS. Det enda felet med den är ju att man måste trycka på spara för att få betalningsalternativen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimpa Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Själv använder jag den snabbkassa som redan finns i PS. Det enda felet med den är ju att man måste trycka på spara för att få betalningsalternativen. Tack för svar, men våra kassor ser väldigt olika. Var hittar jag fram till att justera utseendet i kassan? Själva modulen för varukorg är det närmaste jag hittat, men själva kassan har jag faktiskt inte hittat fram till var jag gör inställningarna för och ev justerar utseende på. Ledning? Min kassa har stegen man ser på demo.prestashop.com/ om man klickar på "varukorg" direkt (även utan att ha innehåll). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Inställningar -> beställningar, där kan du ändra till snabbkassan. Mer än så har jag inte använt mig av.Tycker att den fungerar rätt bra förutom att man måste trycka på spara som sagt. Använder den vanliga kassan på 2 andra sidor och det är lite för många steg. Man förlorar ju kunder på det sättet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Denna snabbkassan är förbaskat bra (troligtvis den bästa till PS): http://canin.sk/prestashop/presta-modules/25-one-page-checkout.html Går att köpa utan support, men inte helt fel att få hjälp när det kniper (kassan är trots allt butikens viktigaste del). De erbjuder löjligt bra / snabb support vid behov Lite dyrare nu ser jag än när vi på forumet gick ihop och köpte till reducerat pris, men fortfarande värt en investering! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimpa Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Tack för era svar! När jag väl hittade inställningarna för kassan fanns ju valet där att ha "kassa på en sida" och valet för gästkassa. Man kommer ju till betalningsmodul sedan... Finns någon färdig modul för egen fakturering? Har sökt men inte hittat något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts