Mjutte Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Har försökt i en vecka att lösa mitt problem. När jag lägger varor i kundkorgen och ska logga in så funkar det men inte om jag ska logga in från logga in knappen i headern. Snälla hjälp mig jag blir tokig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Hej Mjutte! Vad får du för felmeddelande när du gör detta? Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Jag kommer bara tillbaka till authentication sidan MVH Mjutte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 www.herrligt.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Hej! Jag förmodar att du kör en testbutik? Prova i så fall att skapa ett nytt testkonto och se va du får för resultat. Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Går bara att skapa nytt konto om jag går via varukorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Hej! Nej jag menar att du skall göra detta inne i BackOffice! Skapa en ny kund där med alla uppgifter så som namn adress med mera ... Prova detta. Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Okej jag ska testa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Jag kommer tillbaka till authentication sidan och epostadressen står kvar, inga felmeddelanden. Lägger jag varor i kundkorgen och fortsätter till checkout så funkar det. Jag har ändrat lite i .tpl filerna så jag fick bort mr. mrs. bl.a. Kan det bero på det tro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Hej! Jag utgår ifrån att du tagit backup på dom filer som du har ändrat på? Prova i så fall att återställa dom. Vilken version av Prestashop använder du? Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Haha jo har backup på dom. Så grön är jag inte. Det får bli nästa steg att återställa och testa. Har ändrat i authentication.tpl my.account.tpl och opc-new customer.tpl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Använder senaste 1.6.1.4 tror jag fick nuffrorna rätt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 13, 2016 Author Share Posted April 13, 2016 Började om med en färsk installation av Prestashop och det funkar fortfarande inte. Kanske inte är meningen att man ska kunna logga in på sitt konto utan att handla något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Hej Mjutte! Jo visst skall du kunna logga in på ditt konto utan att behöva att handla något! Har du en egen server eller kör du med någon leverantör? Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 13, 2016 Author Share Posted April 13, 2016 Leverantör misshosting Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Hej Mjutte! Be dom då kolla upp detta problemet. Det är inte normalt att du skall ha dessa problem med PS 1.6.1.4 Jag kör själv med den och det funkar väldigt bra. Har du standardtema? Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 13, 2016 Author Share Posted April 13, 2016 Ja jag kör standardtema. Ska höra med lev. om mitt problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Ja jag kör standardtema. Ska höra med lev. om mitt problem Ja det tycker jag att du skall göra! Hör gärna av dig så att jag får reda på vad resultatet blir. Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjutte Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 Resultatet blev att jag provade kostnadsfritt hos en annan leverantör. Allt funkar finfint nu hoppas att komma igång med försäljning redan nästa vecka. Tack för att du tog dig tid att försöka hjälpa mig. Tobbe 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Hej Tobbe! Det var roligt att höra att det har löst sig för dig! Lycka till med din nya butik. Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts