Playshop Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Jeg har fornylig opdateret mit quickpay modul til v4.0.23, men har efterfølgende haft problemer med at visse gennemførte ordre pålægges betalingsgebyret 2 gange. Indtil videre er det kun sket ved VISA betaling (Visa elektron). Alt er gennemført korrekt i Quickpay manageren, altså kun 1 gebyr er pålagt og beløbet passer med det kunden har lagt i kurven + betalingsgebyret. I backoffice er ordren dog vist 2 gange og begge gange som ”Payment error”. Jeg tror fejlen evt. opstår ved, at kunden går tilbage til shoppen efter at have været i betalingsvinduet. Kunden har måske indtastet forkert data/ikke har dækning på kortet og dermed afbrudt betalingen, men prøver igen og ordren gennemføres nu. Det er nemt nok efterfølgende at ændre ordren fra ”Payment error til ordre modtaget” samt ændre antallet af gebyr fra 2 til 1. Således alt er i orden. Men kunden er noget ”utryg / uforstående” og tror der er noget galt, hvilket ikke er så godt. Nogen løsninger på dette problem? På forhånd tak PrestaShop 1.6.0.14 Quickpay v4.0.23 - af Kjeld Borch Egevang Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Der er en kendt fejl i PrestaShop, hvis faktura er slået fra og følgeseddel er slået til for den aktuelle ordrestatus (i dette tilfælde "Betaling modtaget"). Passer dette på din situation? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Playshop Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Hej Keld Mange tak for svar. Send e-mail til kunde, Levering, Faktura er slået fra ved ”betaling gennemført”. Se vedhæftet billede 1 og 2. Jeg har begrænset antallet af e-mail til kunden i forhold til default. Herudover får kunden heller ikke faktura før jeg sender den via ”Faktura og handelsbetingelser” (status jeg selv har oprette). Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med ”følgeseddel”, men hvis du mener ”order_conf” så ja. Kunden får en ”ordre besked” når en ordre er gennemført. Problemet er bare, at jeg ikke har oplevet problemstillingen før jeg opdaterede til nyeste opdatering af Quickpay v4.0.23. Er det en løsning på det kendt problem? Eller har du en anden løsning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 Jeg har sendt dig en PM. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 Jeg fandt en måde, hvorpå jeg kunne fremprovokere fejlen. Jeg har nu ændret i QuickPay-modulet, så det ikke længere kan ske. Version 4.0.24 er klar til download en af de nærmeste dage hos QuickPay. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts