Jump to content

Datumveld Geboortedatum Verwijderen ->Goede Methode

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben een tijd op zoek geweest om het veld "geboortedatum" bij de registratie te verwijderen.

Hoewel er heel veel vraag naar is om dit veld eenvoudig uit te kunnen zetten in de backoffice (zie diversen forums), kan dit helaas nog steeds niet.

Alleen de regels uitzetten in de authentication.tpl is helaas niet voldoende.

In de handleiding hier http://www.psfever.com/blog/2014/remove-date-birth-prestashop-1-6/ 

staan de juiste stappen.

Hopelijk dat in een nieuwe versie een aan en uitknop komt want de meeste mensen hebben deze gegevens toch niet nodig, of is zelfs onwenselijk om te vragen. 

hallo,

Bij mij is het ook gelukt, ik heb dit puur ter informatie voor andere geplaatst. Wat belangrijk is dat het in meerder bestanden moet worden aangepast. En dat je niet kan volstaan met gewoon de tekst die weg moet tussen  {*       *}  te plaatsen.  Indie tekst komen de tekens ook al voor, en dan werkt het niet. 

Zag al vragen hierover uit 2014, jammer dat het nooit is aangepast, want is echt een overbodig veld voor de meeste. 

hallo,

Ja, wat ik begrijp is dat de meeste mensen dit toch eruit willen hebben.  Met een schakelaar in de backend uitschakelen zou denk ik een hele goede oplossing zijn. 

Zie al vanaf 2013 mensen die bezig zijn om dit proberen uit te schakelen. Niet iedereen wilt ook zijn leeftijd opgeven, en voor sommige is het ook storende /onbeleefde vraag.

Tenzij je bijvoorbeeld drank verkoopt is dit vaak onnodig. Eenvoudig uitschakelen aan de backend zou een hele verbetering zijn denk ik.  Zou mooi zijn als dit meegenomen kan worden in de nieuwe versie? 

• 3 weeks later...