Jump to content

Kategoribilder Vill Inte Visas!

Buyitrighthere

Recommended Posts

Hej, jag försöker frenetiskt ladda upp bilder som skall visas som miniatyrbilder för kategorierna. 
Jag klickar på "Redigera" för den kategori jag vill lägga till bild på, laddar upp min miniatyrbild 125x125, men ingenting händer på hemsidan. Jag har tömt mina kakor, provat olika webbläsare mm.

När jag går in i Filezilla under img/C så ser jag att bilderna laddas upp där men dom heter inte samma som när jag högerklickar och inspekterar källa på hemsidan.

Någon som vet var jag måste ändra för att få bilderna att hamna rätt eller vad som kan vara strulet?  

Vänliga Hälsningar//

Tobias 

• 2 weeks later...

Hej, jag har tömt mina kakor i internet men inte prestashop? Hur gör man det?

Jag bifogar lite bilder på hur knepigt de blir. 

På den första bilden har jag ringat in det enda stället jag kan ladda upp bilden så att den visas på hemsidans front panel. Den överkryssade visas inte utan ligger bara där.

blblblbl.jpg

Bild nummer två visar hur det ser ut när man klickar på den första stora "hem-kategorin" där visas allt som jag vill ha det.

blblblblfg.jpg

På den tredje bilden kan du se vad som händer när man klickar på den lilla bilden rengöring, då syns den högst upp och ser allmänt missanpassad ut.
Tar tar istället bort den ifrån bild nummer 1, då visas varken en liten variant eller en "stor". 

blblblblfgsdfsd.jpg

Detta betyder just nu att båda de två miniatyr-uppladdningsknapparna inte gör någonting på sidans front panel.

Hoppas du förstod vad jag menade :P

//Tobias

Edited by Buyitrighthere (see edit history)

• 3 weeks later...

Hej!

Gå till ditt BackOffice och välj avancerade inställningar och bläddra ner till Prestanda. Bocka nu i tvinga kompilering och klicka på spara. Gå sen längst upp till höger och välj Rensa cache. När du sen är klar så stänger du av tvinga kompilering!

Hälsningar

MacRoy

Edited by MacRoy (see edit history)