beauty-fantasys Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 als ik een bestelling binnen krijg zie ik niet welke producten er besteld zijn. ik zie enkel het totaal te betalen bedrag. ik kan de producten wel terug vinden als ik het winkelmandje openklik via de klant. op het factuur komen ze ook niet te voorschijn heb al via mijn host gevraagd om op een andere server te plaatsen dit werkte even en nu weer niets zo gaat dit al een tijdje. word er een beetje gek van. ook de mails komen niet meer binnen. wat is er mis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Hallo, dat heb ik ook volgens mij heeft het met de betaalmodule te maken (bij mij mollie) want als je een bestelling doet bij mij onder vooruitbetalen krijg ik de bestelling gewoon via e-mail binnen Is wel knap vervelend in de backend word nml aangegeven dat de klant niets besteld heeft maar ik heb wel een betaling van die klant binnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Misschien dit? Mollie instellingen U gebruikt momenteel versie 1.2.2. Wij raden u ten zeerste aan te upgraden naar de nieuwe versie, 1.2.5! Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Snap er niets van! ik heb niets veranderd maar nu komen de bestellingen weer correct binnen? wel jammer dat ik nu niet weet wat de oorzaak is/was Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Inderdaad, word vanavond gelijk bijgewerkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Wat er zo te zien gebeurde was dat de module zo ingesteld stond dat dat Mollie na het goedkeuren van de betaling een callback deed die de bestelling afrondde - en daarbij o.a. de winkelmand in de order verwerkte. Dit is vrij normaal voor een betaal module. Alleen werd nu die callback om één of andere reden niet gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 bij gewerkt. maar toch weer betaling zonder bestelling binnen, als je op forums kijkt blijkt dit al jaren lang voor te komen, maar er word geen oplossing gegeven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 - komt het voor als je overrides/niet-prestashop-modules uitschakelt en alleen de bankoverschrijving module gebruikt? bankoverschrijving module werkt goed dan komt de bestelling binnen - zijn er bestanden uit de hoofdmappen aangepast? Pagina: 'Geavanceerde instellingen > Prestaties' Smart Cache voor CSS op ja gezet welke bankoverschrijving module zou ik dan eventueel moeten gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Als ik de bestelling handmatig op betaling ontvangen zet word de pakbon en factuur aangemaakt maar is er nog geen artikel zichtbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 inderdaad tijd voor wat anders, heb je eventueel een tip m.b.t betaalprovider die wel PrestaShop fatsoenlijk ondersteunt. ben zelf bij de ING en Rabobank Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Ok bedankt voor de tip Ik ga mij daarin wat meer verdiepen Link to comment Share on other sites More sharing options...
beauty-fantasys Posted March 16, 2016 Author Share Posted March 16, 2016 toch best raar, ik heb niets veranderd of aangepast en plots werkt het terug. ben benieuwd voor hoe lang............ nu zie ik de bestelde producten, ik krijg een mail van een geplaatste bestelling ,vervoerder is zichtbaar. bij het plaatsen van de bestelling in de shop kreeg ik nu wel de melding "uw bestelling is prima geplaatst." als het niet werkt blijft de laatste stap na betaling altijd hangen en blijft de pag laden. en krijg ik bovenstaande dingen niet correct binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 (edited) welke betaal module gebruik jij? ik die van mollie Edited March 16, 2016 by peterb59 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Hipay informatie aangevraagd maar dat is geen oplossing voor mij U kunt maximum 1 aanvraag voor geldopname doen binnen een periode van 7 opeenvolgende dagen. Uw aanvraag zal worden behandeld binnen 3 werkdagen. Zodra ze gevalideerd is door onze diensten, neemt de overschrijving 2 tot 7 dagen. Hoelang moet ik dan wachten op mijn geld? minimaal een week dat werkt bij mij niet ik moet mijn leveranciers i.v.m. korting snel betalen Jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
beauty-fantasys Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 ik heb "PayPal" en de gewone" overschrijving" module van presta shop, heb geen speciale module geïnstalleerd. voor het moment werkt het nog, maar is al een jaar aan de gang dat het wel en niet werkt, is echt vervelend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 is het probleem bij alle klanten of alleen bij gast bestellingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beauty-fantasys Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 bij alles klanten ,want heb de "gast" optie niet aanstaan. heb ook het volgende voor nu: ik kan mijn bestelling niet meer aanpassen, voorheen had je de knop product verwijderen of toevoegen deze is plots weg. heb nu wel gewerkt met een korting. maar de klant zou graag een aanpassing willen van de bestelling. er is nu enkel de knop "waardebon toevoegen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 ideal checkout staat erop en werkt nu afwachten of dat goed gaat. weet iemand hoe de volgorde van de betaalmethodes kan veranderen er staat nu bankoverschrijving dan paypal en dan ideal maar ik wil ideal bovenaan hebben staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 ideal checkout werkt bij mij tot nu toe goed bestellingen komen nu goed binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 (edited) Kan iemand mij uitleggen hoe je Ideal Checkout installeert? Ik kom op het onderstaande "configuratie" scherm en dan zit ik vast. Ik zou verwachten dat ik ergens wat codes moet invullen maar ik nergens velden daarvoor. Edited April 13, 2016 by musicmaster (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Hallo dit staat er in de readme html in de zip Installatie instructies UNZIP alle bestanden uit het gedownloade ZIP bestand. Navigeer naar de geünzipte bestanden. Hier treft u de map "public_html" aan. Upload ALLE mappen en bestanden die aanwezig zijn IN de map "public_html" met behulp van een FTP programma 1*, naar en IN de ROOT-map 2* van uw webshop.1*FTP Programma's zijn: WinSCP, Filezilla, Voyager FTP, CyberDuck of CuteFTP2*Een ROOT-map kan zijn: public_html | http_docs | https_docs | public !!LET OP Uw shop kan evt. ook geplaatst zijn in een subfolder met bijv. de benaming shop, webshop etc.. controleer dit goed! Tijdens het uploaden worden waar nodig mappen automatisch samengevoegd met de bestaande mappen structuur. NA het uploaden kunt u de installatie beginnen door in uw webbrowser te navigeren naar: http://www.uwdomeinnaam.nl/idealcheckout Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 Hi Peter, Dank je voor de reactie. Die dingen heb ik allemaal gedaan. Hij vraagt op een gegeven moment wel naar welke betalingsprovider ik wel gebruiken maar daarna eindigt die instellingenronde van je punt 7. En in de configuratie van de module kijk ik nog steeds tegen hetzelfde scherm zonder invulmogelijkheden aan. De module is geinstalleerd. Ik kan bij het betalen in de webshop voor de nieuwe betalingsmogelijkheid kiezen - en dan kom ik op de Ideal Checkout simulatiepagina. Maar hoe ik nu de string van mijn betalingsprovider kan invullen zodat ik rechtstreeks bij hun kan testen en betalen is me niet duidelijk. Ik weet niet of het uitmaakt dat ik nog op de localhost bezig ben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Ik denk inderdaad dat het door het local werken komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Bij mij werkt het nog steeds niet naar behoren lijkt er inderdaad op dat er een of andere terugkoppeling niet werk Klanten moeten nu vaak 3 of 4 keer een bestelling plaatsen om er door te komen dat kost mij veel nieuwe klanten die de website verlaten is hier een oplossing voor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Ok ga ik gelijk uit proberen bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Betalingen komen goed binnen en bij klant loopt het goed door, krijg alleen geen bestellingen binnen zijn niet zichtbaar krijg wel deze melding Notice op lijn 880 in bestand /home/petercl138/domains/mijnwebsite.com/public_html/modules/mollie/mollie.php [8] Undefined index: bank_status Geen flauw idee wat ik hiermee moet ? doorgeven morgen aan Mollie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb59 Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Okidoki ga ik morgen gelijk doorgeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts