Genesis10 Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Hej Jeg er i perioder godt træt at efterladte kurve uden nogen form for registrering - kan man et eller andet sted eller i et modul finde IP adresser på efterladte kurve? Jeg har nogen gange en mistanke til, at det er folk som på forskellig vis forsøger at "snyde" sig igennem men er ikke sikker, det vil en IP adresse jo i et eller andet omfang fortælle noget om - f.eks. her til morgen var der 25 efterladte kurve indenfor 45 min det er meget for vores shop! Tom. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
1986 Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 har selv samme problem har en fornemmelse af det er en fejl i prestashop, har oplevet at den skriver efterladte kurve når kunden bare kigger på forskellige varer 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Robotter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 Der er ikke nogen der forsøger "at snyde", hvordan skulle de kunne det? Det er som Pertho skriver søgebots, der indekserer siden og lægger ting i kurven. Af samme årsag kan man bruge den indbyggede statistik til nul og niks mht. besøgstal. Brug Google Analytics. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Genesis10 Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Hej Helt enig i at stat i shoppen ikke kan bruges til noget som helst. Kunne stadig godt tænke mig at få fat i IP adresser på de efterladte kurve! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 Jeg forstår stadig ikke formålet. Du kommer ikke til at kunne bruge "Efterladte kurve" til noget som helst alligevel, for hvad vil du stille op med dem ud over at blokere IP-adresser - for så at opdage, at en ny IP-adresse laver samme nummer??? Min pointe er, at du kan blokere fra nu af og til al evighed og ikke opnå noget brugbart resultat rent statistikmæssigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts