Alex Nicolas Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 (edited) Hallo, Benodigde gegevens : Prestashop versie 1.6.1.3 Hosting gegevens PHP version 5.6 PHP memory 128mb APCu enabled OPcache enabled SSD 5GB webspace CONTROLEER UW CONFIGURATIE Verplichte parameters Oké Optionele parameters Oké Backoffice ( geen fouten) Momenteel ben ik bezig met het bouwen van mijn webshop. Ik ben op zoek naar een oplossing voor een vervelend probleem. Ik krijg bijna altijd volgende fouten bij het vernieuwen van cache : [Thu Jan 21 11:14:21.991246 2016] [proxy_fcgi:error][client 178.1xx.xx.xx:50564] AH01071: Got error 'PHP message: PHP Fatal error: Uncaught --> Smarty: unable to write file /data/web/webshop/www/cache/smarty/cache/blockfooterhtml/1/1/1/3/9a/61/1d/wrt56a0af7df0ed27_13909367 <-- \n thrown in /data/web/webshop/www/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_write_file.php on line 46\n' [Thu Jan 21 11:54:25.562320 2016] [proxy_fcgi:error][client 178.1xx.xx.xx:64928] AH01071: Got error 'PHP message: PHP Fatal error: Uncaught --> Smarty: unable to write file /data/web/webshop/www/cache/smarty/cache/23/f5/ed/wrt56a0b8e187f9a7_96886947 <-- \n thrown in /data/web/webshop/www/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_write_file.php on line 46\n' Na 2de refresh via browser mijn webshop (frontoffice) werkt prima zonder fouten. Ik probeer om chmod 777 te doen op alle cache/smarty/cache/ & cache/smarty/compile mappen maar zonder succes. Toch krijg ik die fouten. Hebben jullie misschien een idee? Is dit een hosting-gerelateerd probleem? Ik heb nog geen contact opgenomen met mijn hosting provider in verband met dit probleem. Edited January 22, 2016 by Alex Nicolas (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 yups ,, helaas hebben sommige hostings dit probleem om het op te lossen : log in je direct admin van je hosting klik op files <bestanden> zoek naar de map Cache ,, en zet het vinkje erachter aan scroll nu naar onder ,, daar zie je een knopje reset owner ,, klik hierop ga nu naar de map cache/smarty/compile nu kan je twee dingen doen of je verwijderd alle bestanden uit de compile map (behalve index.php) of je doet via ftp alle mappen en bestanden een 777 geven dat het eerder niet lukt komt omdat de gid op apache staat ipv de hosting naam succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Nicolas Posted January 22, 2016 Author Share Posted January 22, 2016 Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Via Direct admin is niet mogelijk omdat mijn hosting allen FTP en SSH biedt. Het kan via SSH (denk ik) maar ik ken de commands niet. Ik zal beter contact opnemen met mijn hosting provider. Nogmaals bedankt ! yups ,, helaas hebben sommige hostings dit probleem om het op te lossen : log in je direct admin van je hosting klik op files <bestanden> zoek naar de map Cache ,, en zet het vinkje erachter aan scroll nu naar onder ,, daar zie je een knopje reset owner ,, klik hierop ga nu naar de map cache/smarty/compile nu kan je twee dingen doen of je verwijderd alle bestanden uit de compile map (behalve index.php) of je doet via ftp alle mappen en bestanden een 777 geven dat het eerder niet lukt komt omdat de gid op apache staat ipv de hosting naam succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts