zazoutotaal Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Hallo, Ik loop in mijn webshop tegen een lastig probleem wat ik niet opgelost/gevonden krijg. Ik heb in subcategorie een Thumbnail geplaats (zie foto 1) afbeelding is 'DEMO" deze wil ik eigenlijk alleen zichtbaar hebben zoals op foto 1. Maar ik zie hem ook terug in mijn teksten van het betreffende subcategorie (zie foto 2) en dat wil ik dus niet. Weet een iemand van jullie waar ik dat ergens aan zou kunnen passen. Even dus voor de duidelijkheid ik heb maar 1 "DEMO' afbeelding geplaatst in Categorieën>subcategorieën > Menu thumbnails. Ik hoop dat er een mooie oplossing bestaat. Groetjes Silvio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Dan moet u in uw FTP omgeving het volgende doen: Open bestand: "Themes>Default-bootstrap>category.tpl" en op ongeveer regel 19 vind de code: <div class="cat_desc">{$subcategory.description}</div> Verwijder die regel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zazoutotaal Posted January 21, 2016 Author Share Posted January 21, 2016 Dank je voor uw support, maar ik heb deze regel tijdelijk verwijderd, maar daar was het probleem niet mee opgelost. Want de afbeelding zoals op foto 2 was nog gewoon zichtbaar op die plek. En ik wil de foto dus daar juist verwijderen. Hopelijk kun je me toch nog verder helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zazoutotaal Posted January 21, 2016 Author Share Posted January 21, 2016 Moet ik het daar in de category.tpl niet zoek in de subcategory image hoek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Als het goed is hoort dat voldoende te zijn. Heeft u na het verwijdere van de regel ook uw cache geleegd (zowel in uw shop als uw browser)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zazoutotaal Posted January 21, 2016 Author Share Posted January 21, 2016 Ik heb de regel verwijderd en alle cache geleegd en vervolgens ook de cache van mijn browser, maar helaas hij staat er nog steeds die "DEMO" afbeelding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zazoutotaal Posted January 21, 2016 Author Share Posted January 21, 2016 Maar ik heb verschillende mogelijkheden om afbeeldingen te plaatsen in categorieën, misschien heb ik de afbeelding gewoon op de verkeerde plek staan. Dus als ik enkel een afbeelding wil in de afbeelding blokjes van subcategorieën, waar moet ik de afbeelding dan plaatsen. Ik heb hem bij de subcategorie Sneakers geplaatst in de eerste upload mogelijkheid (beeld). Kijk anders maar even mee http://www.albertobellini.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
BDohmen Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Hoi Silvio, ik heb zojuist gekeken bij het submenu herenschoenen gekeken, maar ik zie geen Demo plaatje staan. Ik kan onderschrijven hoe belangrijk het legen van de cache (in de BO) is tijdens het aanpassen van de shop, gisteren ook uren gezocht waarom een bepaalde oplossing niet werkte. het openen van de site vanuit een andere browser kan ook al voldoende zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zazoutotaal Posted January 22, 2016 Author Share Posted January 22, 2016 Ik heb de demo afbeelding weggehaald, en er gewoon weer een foto van een schoen ingezet. Maar probleem is niet opgelost maar zelfs erger geworden, want nu zie ook als ik vanaf de homepagina op een nieuw product kies ik ilv een foto een graat vraagteken zie. Heel erg vreemd gaat dat nou weer vandaan komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zazoutotaal Posted January 27, 2016 Author Share Posted January 27, 2016 Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden om mijn probleem met de subcategorie afbeelding. Dus ik hoop dat iemand mij toch de juiste oplossing kan bieden. Dus op foto 01 staat bij de subcategorie SNEAKERS een foto, maar als ik op die foto, kom ik uit bij subcategorie SNEAKERS en daar staat tussen die subcategorie tekst de zelfde foto in het groot (zie foto 02), maar ik wil die foto eigenlijk weg hebben, zodat de subcategorie tekst wel zichtbaar blijft. Ik krijg het niet gevonden, is best irritant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zazoutotaal Posted January 28, 2016 Author Share Posted January 28, 2016 Yes, dit was de juiste oplossing. Uren gezocht ook op Google en forums en geen oplossing. En nu dankzij jou binnen 1 minuut opgelost. Geweldig bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dundeed Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 Hallo, volgens mij heb ik hetzelfde probleem. als ik een hoofdcatagorie aanmaak, hierin een subcatagorie en deze een afbeelding wil geven van 125 x 125 px. en hierop klik naar de volgende onderliggende catagorie, dan zit de tumbnail van de catogorie boven in de titel als background onder de tekst (die dan wit wordt).... is dit ergens in de instellingen aan te passen? heb vanalles geprobeerd maar lukt niet. gebruik de standaard theme. ook het verwijderen van de regel in category.tpl, zoals beschreven in deze topic helpt niet ... ;-( weet iemand hoe dat kan? groetjes harry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 Heeft u vervolgens uw cache leeggemaakt? (geadvanceerde instellingen > Prestaties > Cache legen)En uw eigen browser cache leeggemaakt? Ook kunt u proberen om tijdelijke alle 3th party modules uit te zetten, het kan zijn dat een andere module uw wijziging tegenhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dundeed Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 hmmm, oke ik zie nu dat er in presto ook een instelling is om de cache leeg te maken. ik had het alleen bij de browser gedaan.. ik ga het proberen. je hoort van mij. thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
dundeed Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 Ha, nou dat is een stap verder, mooi!! alleen nu vindt ik de bruine balk onder de tekst nog iets te hoog... moet ik deze aanpassen in de css? trouwens bedankt voor de snelle reactie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dundeed Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 is ook opgelost, deze minimale hoogte heb ik ingesteld bij aantal px hoogte in afbeeldingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aronv1999 Posted February 17, 2016 Share Posted February 17, 2016 Beste PrestaShop Newbie, Hoe heeft u die balk opgelost? Ik kom daar helaas niet uit.. Heb met veel moeite het voor elkaar weten te krijgen om de afbeelding niet meer te zien, maar nu is de balk wel erg lang in vergelijking met de hoeveelheid tekst die ik daar wil hebben. Ik kijk uit naar uw antwoord! Met vriendelijke groet, Aron Verhoeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aronv1999 Posted February 17, 2016 Share Posted February 17, 2016 Ahh.. na een halfuur zoekwerk het dan toch zelf gevonden. Afbeeldingen > category_default. Hier kan je de hoogte (px) aanpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dundeed Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 klopt inderdaad, onder het tabje instellingen/afbeeldingen. en dan de hoogte van 'theme background'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cupofme Posted July 18, 2016 Share Posted July 18, 2016 hi, Ik wil ook graag de afbeeldingen van de sub categorieën weg. Ik heb het bovenstaande punten allemaal doorlopen, maar de afbeeldingen gaan niet weg. Het enigste wat ik niet heb geprobeerd, is mijn Best Kid module uit en aanzetten. Omdat ik dit al een keer eerder heb gedaan en toen ging het helemaal mis. Nog andere tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts