elund Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 (edited) Hej Jeg planlægger at opgradere min shop fra 1.5.6.2 til 1.6.1.3 og laver derfor først lige nogle testshops. Hvad betyder "Vis hooks uden position" (Display non-positionable hooks) under postioner i BackOffice helt præcist? Jeg har et hook actionCategoryAdd, der burde have en position. Hvad mangler jeg for at actionCategoryAdd får en position? Problemet opstår hvis jeg opgraderer fra PrestaShop 1.5.6.2 til 1.6.1.3. I en ny installation af 1.6.1.3 med mit nye theme har actionCategoryAdd en position Edited January 1, 2016 by elund (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 (edited) De hooks, der har en placering (feltet position er 1 i hook-tabellen), er dem der bliver præsenteret for kunden, og hvor det kan være væsentligt at flytte dem op eller ned for de forskellige moduler. Det er f.eks. displayPayment, displayRightColumn og displayFooter. De øvrige hooks er dem, der er hægtet på en eller anden form for begivenhed. Det er f.eks. actionOrderEdited og actionObjectDeleteAfter. Men PrestaShop er ændret på dette område. F.eks. i PrestaShop 1.4, var det hook, der hedder newOrder (og som er blevet omdøbt til actionValidateOrder) non-positionable. Dette gælder også for en masse andre hooks, der er blevet ændret fra non-positionable til positionable. Så det giver faktisk ikke rigtigt mening længere. /Kjeld Edited January 1, 2016 by presta-dyr (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted January 1, 2016 Author Share Posted January 1, 2016 Hej Kjeld Tak for dit svar, som jeg læser som, at det IKKE rigtigt giver mening længere... Dit svar viste også, at jeg var lidt på vildspor ;-) Mit egentlig problem var, at topmenuen (Megamenu) ikke blev vist i mit nye theme. Løsningen var at slette /cache/class_index.php file. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Hej Elund Ja, der manglede lige et "ikke". /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts