Jump to content

[Løst] Backoffice->Positioner->Vis Hooks Uden Position

Recommended Posts

Hej

Jeg planlægger at opgradere min shop fra 1.5.6.2 til 1.6.1.3 og laver derfor først lige nogle testshops.

Hvad betyder "Vis hooks uden position" (Display non-positionable hooks) under postioner i BackOffice helt præcist?

Jeg har et hook actionCategoryAdd, der burde have en position.

Hvad mangler jeg for at actionCategoryAdd får en position?

Problemet opstår hvis jeg opgraderer fra PrestaShop 1.5.6.2 til 1.6.1.3.

I en ny installation af 1.6.1.3 med mit nye theme har actionCategoryAdd en position

Edited by elund (see edit history)

De hooks, der har en placering (feltet position er 1 i hook-tabellen), er dem der bliver præsenteret for kunden, og hvor det kan være væsentligt at flytte dem op eller ned for de forskellige moduler. Det er f.eks. displayPayment, displayRightColumn og displayFooter. De øvrige hooks er dem, der er hægtet på en eller anden form for begivenhed. Det er f.eks. actionOrderEdited og actionObjectDeleteAfter.

Men PrestaShop er ændret på dette område. F.eks. i PrestaShop 1.4, var det hook, der hedder newOrder (og som er blevet omdøbt til actionValidateOrder) non-positionable. Dette gælder også for en masse andre hooks, der er blevet ændret fra non-positionable til positionable. Så det giver faktisk ikke rigtigt mening længere.

/Kjeld

Edited by presta-dyr (see edit history)

Hej Kjeld

Tak for dit svar, som jeg læser som, at det IKKE rigtigt giver mening længere...

Dit svar viste også, at jeg var lidt på vildspor ;-)

Mit egentlig problem var, at topmenuen (Megamenu) ikke blev vist i mit nye theme.

Løsningen var at slette /cache/class_index.php file.