Gerard Veer Posted December 21, 2015 Share Posted December 21, 2015 (edited) Ik heb een multistore aangemaakt met vier winkels die elk een andere domeinnaam hebben. Alles ingevoerd volgens instructie, maar de domeinnamen verwijzen allemaal nog naar de hoofddomein van de eerste shop Ik heb daarover twee concrete vragen: 1) Ik moet kennelijk de hoofddomeinnaam in de DNS als A record aanmaken en de andere domeinnamen als CNAMe record. Vraag is moet ik daar dan de A record uitzetten? 2) Mijn tweede vraag gaat over de admin van Prestashop. Daar moet ik per winkel aangeven of dit de hoofddomein voor deze winkel is. Daar heb ik overal JA op gezet omdat ik ervan uitga dat iedere winkel in de multistore zijn eigen hoofddomeinnaam heeft. Of moet ik naast 1 hoofddomeinnaam de rest van de winkels in de multistor aanmaken en daar hoofddomeinnaam op NEE zetten? Er is veel discussie over deze instellingen omdat de handleiding hier niet heel duidelijk over is. Hoop dat iemand mij kan helpen. Edited December 21, 2015 by Gerard Veer (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard Veer Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Dank voor de tip. Alles werkt nu op de goede URL. Ik had overigens nog een vraag. Ik zoek de instelling om binnen de winkelgroep artikelen aan te kunnen maken die meteen in alle winkels in die groep worden opgenomen. (Of kun je alleen importeren bij het aanmaken van een nieuwe winkel?) Groet Gerard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts