Christian_P Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Hej. Jag är ny till Prestashop så mina frågor kanske är jättedumma. Jag har haft 1.6.1.1 installerad och ikväll fick jag för mig att uppgradera till 1.6.1.2 vilket visade sig vara ett misstag.Först provade jag med att uppgradera via modulen för automatisk uppgradering med det gick inte.Jag följde instruktionerna till punkt och pricka men det gick inte ändå.Då valde jag det manuella alternativet och nu funderar inget. Jag får bara vita sidor...Vad har jag gjort fel? Måste jag börja om från början med allt nu? url: www.racedekaler.com/shop/ MVHChristian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 (edited) Börja med att aktivera felvisning, ändra i filen config/defines.inc.php: Ändra define('_PS_MODE_DEV_', false); till define('_PS_MODE_DEV_', true); Edited November 16, 2015 by Patrik Lindblom (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_P Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Det är gjort och då fick jag dettaFatal error: Class 'Adapter_ServiceLocator' not found in /usr/home/alltkul/domains/racedekaler.com/public_html/shop/config/bootstrap.php on line 29 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Kolla om filen Adapter_ServiceLocator.php finns i katalogen shop/Adapter/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_P Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Jadå, den finns där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Svårt att säga vad det beror på då. Kan ju vara fel inställda rättigheter på filer/kataloger. Vilken webbhost kör du på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_P Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Ja så kan det ju vara.Kan man ta reda på vilka kataloger som ska vara skrivbara?Jag har min egen server. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Tror generellt att kataloger har 755 och filer 644, förutsatt att alla filer och kataloger ägs av den process som körs som webbserver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_P Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 OK. Får kolla upp detta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_P Posted November 16, 2015 Author Share Posted November 16, 2015 Kollat allt och inget är fel så vitt jag kan se.Verkar som att Prestashop inte vill vara med längre.Besviken... Det verkade bra fram till nu.Trodde verkligen på Prestashop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Du kan ju alltid backa till den tidigare versionen, förutsatt att du antingen tagit en manuell backup på filer och databas, eller använt backupfunktionen i uppgraderingsmodulen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_P Posted November 17, 2015 Author Share Posted November 17, 2015 Jag plockaded ner hela installationen och laddade först upp backup filerna och provade igen men inget fungerade.Så jag plockade bort allt igen och laddade upp en ny installation för att börja om från början.Försöker installera genom att gå in i "install" katalogen men inget händer. Något har seriöst gått åt skogen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Du återställde databasen också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian_P Posted November 17, 2015 Author Share Posted November 17, 2015 Nej det gjorde jag inte. Men det ska väl inte behövas för att få igång installationsscriptet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Vet inte exakt hur installationsscriptet funkar nu för tiden, men jag misstänker att en man förutsätter att databasen är tom från början. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 On 11/17/2015 at 9:54 PM, Patrik Lindblom said: Vet inte exakt hur installationsscriptet funkar nu för tiden, men jag misstänker att en man förutsätter att databasen är tom från början. Hej Christian_P! Patrik har helt rätt databasen måste vara tom för att det skall fungera! Så testa med att skapa en ny databas med lämpligt namn och försök igen. Hälsningar MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts