Nofire Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 På en av mina sidor så har jag en kategori med produkter som kostar 35 kr/st. Jag vill erbjuda mina kunder att köpa 3 för 99 kr. Dom ska alltså kunna blanda bland dom produkterna och välja 3 olika (eller samma om dom vill) och betala bara 99 istället för 105 som det blir just nu. Vart och hur gör jag det. Har tittat runt en del men finner inget ordentligt svar. Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 (edited) Hej Nofire! Gå till fliken Katalog och sedan till Produkter och klicka på den produkt du vill sätta ett särskilt pris på. Gå nu ner till Priser och bläddra ner till "Lägg till ett nytt särskilt pris". Och sätt upp det ungefär så här som du ser på den bifogade bilden! Hälsningar MacRoy Edited November 12, 2015 by MacRoy (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted November 23, 2015 Author Share Posted November 23, 2015 Jag har provat detta nu men det blir inte riktigt som jag har tänkt mig. Nu är det 3 av samma produkt som ger en rabatt, jag vill ju att man ska kunna välja och vraka i hela kategorien och kunna välja 3 helt olika produkter och få priset 99 istället för 105 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Kolla under Prisregler->Prisregler för katalog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted November 24, 2015 Author Share Posted November 24, 2015 Kolla under Prisregler->Prisregler för katalog. Då blir det på alla produkter. Hade varit perfekt om man hade kunnat välja kategori där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 (edited) Du kan lägga till villkor för kategori där också. Edited November 24, 2015 by Patrik Lindblom (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted November 24, 2015 Author Share Posted November 24, 2015 Du kan lägga till villkor för kategori där också. Ja jag hittade det och har nu valt kategorin som ska gälla men när jag tar 3 olika produkter så funkar det inte men tar jag 3 av samma så funkar det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Testade i min demoshop med senaste version, där funkar det på samma sätt som du beskrev. Jag föreslår att du lägger en buggrapport på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofire Posted November 24, 2015 Author Share Posted November 24, 2015 Testade i min demoshop med senaste version, där funkar det på samma sätt som du beskrev. Jag föreslår att du lägger en buggrapport på det. Oj, hur gör man det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Du hittar en länk till det i footern i admin i din butik, http://forge.prestashop.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts